Grupul german Allianz, cel mai mare asigurator european, vrea sa-si dezvolte afacerile de asigurari de viata din mai multe state, inclusiv Romania, si nu exclude realizarea unor achizitii, a declarat seful diviziei pentru Europa de Est si Orientul Mijlociu, Manuel Bauer, pentru cotidianul Die Welt.
Timpurile in care Allianz inregistra cresteri de doua procente in Romania, Ungaria sau Polonia au trecut. Totusi, grupul are planuri mari, noteaza publicatia, citata de Mediafax.

Allianz vrea sa-si consolideze afacerile pe pietele pe care nu are o pozitie destul de puternica, insa sacrificarea profitabilitatii pentru cresterea cotei de piata nu este o optiune, a afirmat Bauer.

"Ne-am dezvoltat in ultimii ani mai mult organic. Asta nu inseamna ca vom face achizitii in urmatorii ani in Europa de Est. Pe pietele ca Romania, Cehia, Polonia sau Ungaria am vrea sa ne dezvoltam pe segmentul de asigurari de viata, dar asta nu inseamna automat achizitii, campaniile de vanzari fiind intotodeauna o optiune", a raspuns Bauer la intrebarea Die Welt daca grupul mizeaza pe achizitii in Europa de Est.

Chiar daca este grav afectata de criza economica, Europa de Est este mult mai dinamica decat vestul continentului, considera Bauer. Seful Allianz in regiune se asteapta la o reluare a cresterii in acest an.

"Europa de Est este mult mai interesanta decat Europa de Vest. In Vest, lucrurile sunt in mare parte statice, in timp ce in Europa de Est exista dinamism. Deja, pentru acest an ne asteptam la o reluare a cresterii. Avansul economic in regiune ar putea depasi trei procente", a spus el.

Seful Allianz este increzator in privinta operatiunilor grupului in Europa de Est pe parcursul acestui an, dupa o crestere buna in primele trei luni.

"In primul trimestru din 2010 am crescut destul de bine in Europa de Est si suntem increzatori pentru restul anului. Dupa avansurile de doua procente din ultimii ani va trebui sa ne adaptam pe majoritatea pietelor. Este o evolutie normala. Dupa deschiderea pietei, afacerile cresc foarte repede, insa avansul incetineste cu timpul. Vrem sa avem o evolutie peste cea a pietei", a declarat Bauer.

El estimeaza pentru anii urmatori cresteri de aproximativ 5-8% pentru Allianz in regiune, rate neintalnite pe pietele mature.
"Multe depind de comportamentul consumatorilor. Asiguratorii au beneficiat de faptul ca multi oameni din Europa de Est au cumparat in ultimii ani, de exemplu, masini. Din cauza crizei s-a inregistrat o scadere abrupta. In Polonia achizitiile de masini noi au scazut cu 50%. Asta afecteaza si asigurarile. Mai ales ca o parte importanta a oamenilor de acolo isi asigura masina doar in primii cinci ani de utilizare", a adaugat oficialul Allianz.

In Romania, subscrierile Allianz-Tiriac Asigurari au atins 68 milioane de euro in primul trimestru, in scadere cu 12,8% fata de intervalul similar al anului precedent, pe fondul reducerii veniturilor din asigurari generale. Asiguratorul, cel mai mare din Romania dupa volumul primelor subscrise in 2009, de 282 milioane de euro, este controlat de grupul german Allianz - 52,16% si Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie detinuta de Ion iriac). Asiguratorul german detine pe piata romaneasca si Allianz-Tiriac Pensii Private.

Subscrierile Allianz in regiunea Europa Centrala si de Est au crescut cu 8% in perioada respectiva, la 1,1 miliarde de euro, din care 782 milioane de euro pe segmentul asigurarilor generale.

La nivel de grup, veniturile Allianz au crescut cu 8,3% in primul trimestru, la peste 30 de miliarde de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri