Potrivit deciziei Curtii de Apel Brasov, Otilia Negrila va ramane in arest pana in 10 septembrie, cand ii expira mandatul de arestare preventiva, transmite Mediafax.

Tribunalul Brasov a emis, in 13 august, mandat de arestare preventiva pentru 29 de zile pe numele Otiliei Negrila, iar aceasta a facut recurs la decizia magistratilor.

Otilia Argentina Negrila este acuzata de acces neautorizat intr-un sistem informatic, frauda informatica, fals in inscrisuri sub semnatura privata, inselaciune si delapidare, cazul sau fiind instrumentat de procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT) Brasov.

Procurorii au stabilit ca Negrila, in calitate de director operatiuni in cadrul Credit Europe Bank - Sucursala Brasov, "a efectuat cu intentie in sistemul informatic al bancii operatiuni pe conturile unor clienti (transferuri, schimburi valutare, ridicari de numerar), fara stiinta acestora, in scopul insusirii sumelor de bani din aceste conturi, a emis in fals ordine de plata si extrase de cont pentru a justifica tranzactiile si sumele lipsa si a indus in eroare si pagubit clientii bancii in privinta conventiilor de depozit incheiate".

Banca a declansant un control intern in urma primirii unor plangeri din partea a cinci clienti. Unul a reclamat lipsa din cont a sumei de 137.165 lei, altul a sumei de 79.099 lei, un altul a constatat lipsa a 60.000 euro, o alta persoana a sesizat lipsa din cont a sumei de 55.000 lei), iar o alta a 100.000 lei.

Citeste si:

Din primele cercetari a rezultat ca sumele de bani au fost transferate fraudulos din conturile acestor clienti in alte conturi si retrase apoi in numerar sau au fost efectuate schimburi valutare, urmate de ridicari de numerar ori au fost realizate direct ridicari de numerar.

Anchetatorii au mai constatat ca o parte din clientii bancii au fost indusi in eroare de catre Otilia Negrila cu privire la situatia conturilor, prin eliberarea de extrase de cont false sau cu privire la conventiile de depozit incheiate, care nu au fost depuse la banca de catre invinuita, desi aceasta a incasat personal sumele de bani depuse ori cu privire la nivelul dobanzii acordate, consemnat diferit pe exemplarul de contract al clientilor (mai mare, de exemplu 11%) fata de cel mentionat pe exemplarul de contract inregistrat la banca (mai mic, de exemplu 7%).

Operatiunile privind transferuri, schimburi valutare si ridicari de numerar au fost initiate si autorizate de catre Negrila, conform drepturilor alocate in aplicatia bancara pe baza fisei postului, aceasta avand rangul de acces in aplicatia bancara a bancii de "manager operatiuni".

Vineri, numarul reclamatiilor depuse la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Brasov din partea clientilor sucursalei Credit Europe Bank care reclama ca le-au disparut banii din conturi ajunsese la 38, valoarea totala a prejudiciului ajungand la peste doua milioane de euro.

Citeste si Cazul de la Brasov: Paguba de 1,5 mil. euro. 20 de clienti, fara bani in cont

Cazul de la Brasov: Paguba de 1,5 mil. euro. 20 de clienti, fara bani in cont

Cazul de la Brasov: Paguba de 1,5 mil. euro. 20 de clienti, fara...