"Planurile financiare pentru copii sunt printre cele mai solicitate produse din portofoliul ING Asigurari de Viata, reprezentand circa o treime din totalul vanzarilor noi din 2010 si un sfert din intreg portofoliul de contracte in vigoare”, spune Cornelia Coman (foto), director general al companiei. „Constientizarea faptului ca, si in Romania, costul educatiei creste constant si va pune o presiune tot mai importanta asupra bugetului familiei, ii determina pe consumatori sa suplimenteze sumele economisite si resursele alocate asigurarii pentru copii”.

Potrivit unei cercetari realizate de ING Asigurari de Viata pe baza informatiilor publicate de institutiile de invatamant, taxa anuala de scolarizare la facultatile din Romania variaza intre 2.500 si 10.000 de lei, in timp ce la universitatile din strainatate se situeaza intre 4.000 si 63.000 lei in tarile din Uniunea Europeana si 150.000 lei in Statele Unite ale Americii.

Aceste cheltuieli nu includ cazarea, al carei cost anual poate urca pana la 6.000-8.000 de lei in Romania daca are loc in locuinte inchiriate, si pana la 3.000-7.000 lei daca are loc intr-un camin de stat sau privat. In ceea ce priveste costul anual al cazarii in strainatate, acesta este de aproximativ 10.000 de lei in tarile Uniunii Europene si de circa 50.000 de lei in SUA.

Astfel, cheltuielile pentru sustinerea unui copil la studii intr-o facultate din Romania depasesc, in varianta cea mai accesibila, 450 de lei pe luna (respectiv 5.500 lei/an) - o suma importanta, in conditiile in care reprezinta mai mult de o treime din salariul mediu lunar net. Potrivit Institutului National de Statistica, castigul salarial mediu nominal net a fost de 1.339 lei in luna august 2010.

Planurile financiare pentru copii ofera parintilor posibilitatea de a strange constant si pe termen lung sume de bani pentru startul in viata de adult a copiilor. De exemplu, planul Academica de la ING, permite unui parinte care a inceput sa puna deoparte 150 lei lunar, timp de 17 ani, va reusi sa stranga aproximativ 31.000 lei cand copilul va implini 18 ani.

Ponderea clientilor care opteaza sa incaseze sub forma de rente anuale sumele acumulate prin intermediul planurilor financiare pentru copii este tot mai ridicata - 64% in 2010 comparativ cu 50% in 2009.

Citeste si:

Astfel, in portofoliul de planuri financiare pentru copii incheiate la ING Asigurari de Viata in primele noua luni din 2010, suma asigurata medie este cu 13% mai mare fata de perioada similara din anul precedent, in timp ce prima bruta anuala este cu circa 10% mai mare comparativ cu 2009.

In portofoliul de polite noi din aceasta categorie al ING Asigurari de Viata, proportia cea mai mare (46%) este reprezentata de contractele pentru copiii mai mici de 2 ani, in crestere cu 4 procente fata de anul precedent. De asemenea, circa o treime din politele noi sunt incheiate pentru beneficiari cu varsta cuprinsa in intervalul 3-6 ani.

Peste jumatate dintre clientii care au incheiat anul acesta un plan financiar pentru copii la ING Asigurari de Viata sunt femei (55%) si au venituri lunare cuprinse intre 800 si 2.000 de lei (54%). Cei mai multi au varste cuprinse intre 25 si 44 de ani (94%) si sunt casatoriti (in proportie de 86%).

Pana la sfarsitul lunii noiembrie anul curent, ING Asigurari de Viata desfasoara o campanie de marketing pentru produsele de asigurare pentru copii, denumita „Viitorul pe intelesul parintilor”. Aceasta campanie face parte din demersul de comunicare de masa initiat la inceputul lunii octombrie de companie.

“Alocarea din timp a unei parti din bugetul familiei pentru un plan financiar pentru copii ne permite sa le asiguram acestora accesul la educatia dorita, in situatia in care noi nu vom mai fi langa ei sa-i sustinem. La ING, sumele platite in 2010 pentru acest tip de polita copiilor care au implinit 18 ani - respectiv contracte ajunse la maturitate - si celor ai caror parinti au decedat in timpul derularii contractului depasesc 1,4 milioane de lei. Peste 70% din aceasta suma reprezinta maturitati”, a declarat Cornelia Aurelia Coman.

Campania are ca premiu principal o excursie in Marea Britanie, la care pot participa atat persoanele care incheie un plan financiar pentru copii la ING in perioada 1 octombrie-30 noiembrie anul curent, cat si clientii existenti care recomanda cunoscutilor aceste produse.
Promotia se desfasoara in special prin canale online, cu mijloace de marketing direct, dar si pe site-ul ING Asigurari de Viata.