Anul trecut multe companii si persoane fizice nu si-au mai putut onora plata ratelor pentru bunuri luate in leasing, fapt ce a atras obligatia de a preda bunul finantatorului. Acest lucru a condus la situatia in care IFN-urile au recuperat de la cateva zeci, pana la sute de bunuri de la clienti, majoritatea masini.

Acest stoc de bunuri recuperate de la clienti se mentine, in cea mai mare parte, si in 2011, in conditiile in care pe paginile de Internet ale companiilor de leasing abunda de anunturi de revanzare. Printre cele mai scumpe bunuri recuperate aflate in oferta societatilor de leasing se gasesc spatii comerciale, vile, automobile de lux, diverse echipamente, dar si camioane.

Astfel, la Unicredit Leasing cel mai scump bun este un camion Mercedes Actros din 2009, disponibil la un pret de 68.000 euro, urmat de un alt camion, marca Daf CF 85 din 2008, cu un pret de 63.250 euro. Pe pozitia treia, in functie de valoarea ceruta, se situteaza un automobil Bmw X6 din 2008, avand pret de 55.000 de euro.

"Cel mai putin vandabile sunt echipamentele foarte specializate, din orice domeniu, care au o piata limitata de revanzare. In cazul in care reposesia a fost corelata cu o scadere puternica a industriei in care acestea sunt folosite, a trebuit sa asteptam revenirea pietei sau sa ne indreptam spre pietele externe", a declarat pentru wall-street.ro Felix Daniliuc (foto), director general Raiffeisen Leasing.

Raiffeisen Leasing vinde pe pagina sa de Internet un echipament de printare Nur Expedio Inspiration 3200, din 2007, pentru un pret 99.000 euro. De asemenea, compania vinde un incarcator frontal Liebherr din 2008 cu 90.000 euro, iar pe locul trei, din punct de vedere al valorii, este diponibil un camion Mercedes Actros, pentru 90.000 de euro.

"In cazul Raiffeisen Leasing, in 2010 am inregistrat o scadere constanta a numarului de bunuri in stoc disponibile pentru revanzare. Estimam ca trendul acesta va continua, chiar daca vor mai exista probabil fluctuatii", a adugat el.

Privitor la perioada de timp optima pentru vanzarea unui bun recuperat inainte ca deprecierea morala si fizica sa afecteze valoarea bunului, managerul a precizat ca pentru autoturisme si autovehicule comerciale usoare aceasta este de 90 de zile. Pentru autovehicule comerciale si echipamente o perioada optima este de 120 de zile si respectiv de 180 de zile.

Citeste si:

Un spatiu comercial din Braila, disponibil la un pret de 705.100 de euro plus TVA este cel mai scump bun aflat la revanzare la Marfin Leasing, urmat de un alt spatiu comercial din comuna Pantelimon, judetul Ilfov, in valoare de 678.000 de euro plus TVA. Pe locul trei, se afla tot un imobil si anume o vila din Ploiesti, in valoare de 362.200 euro plus TVA.

La TBI Leasing cel mai scum p bun este o hala industriala din Buftea, disponibila la un pret de 360.000 euro plus TVA. Doua ambarcatiuni reprezinta cele mai scumpe bunuri aflate la revanzare la Tiriac Leasing, la pret fara TVA 118.700 euro si respectiv 95.800 euro fara TVA.

De asemenea, BCR Leasing vinde o combina agricola, Claas Tucano pentru 115,560 euro plus TVA si un autocar Iveco Iribus la 99,720 euro plus TVA, urmate de un alt autocar, marca Man Dyparro, in valoare de 87,000 euro plus TVA.

La randul sau, Romexterra Leasing ofera spre vanzare un camion marca Man TGA la un pret de 211,293 euro fara TVA, urmat de doua autocamioane Volvo de 208,193 euro fara TVA si respectiv 113,445 euro fara TVA. Pe pozitia a patra, in functie de valoare, se situeaza un automobil sport de lux, marca Ferrari F 430 F1 Spyder cu un pret de 113,445 euro fara TVA.

Automobile de lux sunt si in oferta de pe Internet a Credit Europe Leasing. Astfel, compania vinde un Aston Martin DB9 cu 100.000 de euro, urmat de o statie de sortare pietris in valoare de 60.000 de euro. Pe pozitia a treia, se situeaza un Iveco Eurocargo ML 120, disponibil pentru 52.000 de euro.

Nu in ultimul rand, la BRD Sogelease este disponibila o linie automata de productie a unitatilor de geam termoizolant, marca Lisec, la un pret de 220,000 euro cu TVA inclus, urmata de o freza rutiera de asfalt, marca Wirtgen W 50, la un pret de 88,000 de euro cu TVA inclus.

Piata romaneasca de leasing a scazut cu 27,6% in primele noua luni din 2010, la valoarea de 780,21 milioane de euro, fata de aceeasi perioada a anului trecut, in functie de valoarea bunurilor finantate. Membrii ALB au finantat active in valoare totala de 716,36 milioane euro (92%) iar companiile neafiliate in valoare de 63,84 milioane euro (8%), astfel incat totalul contractelor semnate in aceasta perioada (dupa valoarea activelor finantate) insumeaza 780,20 milioane euro.