“Faptul ca procentul tentativelor de frauda scade continuu demonstreaza ca piata se maturizeaza si ca nivelul de securitate a tranzactiilor creste de la an la an. Cu toate acestea, cresterea anuala a numarului de tranzactii face ca protectia antifrauda sa fie din ce in ce mai importanta, pierderile evitate de magazinele online si de clientii lor protejati de sistemul antifrauda ePayment crescand de la aprox. 550.000 euro in 2007 la aproape 900.000 euro anul trecut”, declara Daniel Nicolescu, CEO Gecad ePayment.

Cele mai multe tentative au fost efectuate cu carduri emise in SUA, 30%, urmate la distanta de carduri emise in Romania, 17% si Italia, 10%. In ceea ce priveste locatia persoanelor care au incercat sa utilizeze cardul in mod fraudulos, 32% s-au aflat pe teritoriul Romaniei, 23% in SUA, 7% in Italia si 6% in Marea Britanie.

Conform statisticilor oferite de departamentul de Risc al Gecad ePayment, principalele tipuri de afaceri online vizate in 2010 au fost site-urile care ofera reincarcare electronica pentru telefoanele mobile, avand un procent de 28.9% din numarul total al tentativelor de frauda, urmate de turism, cu un total de 22% si de serviciile de telecomunicatii, altele decat cele de reincarcare, cu un procent de 10,7%. In ceea ce priveste eTail-ul, desi nu se numara printre domeniile cu cele mai multe tentative de frauda, datorita valorii mari a produselor, ocupa locul doi, dupa turism, in ceea ce priveste volumul pierderilor evitate prin aplicarea filtrelor ePayment.

Citeste si:

In timp ce rata tentativelor de frauda a scazut, numarul dosarelor de frauda in care Gecad ePayment a colaborat cu DIICOT (Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism) si BCCO (Biroul de Combatere a Crimei Organizate) a crescut de la 9 la 15, principalele orase in care s-au efectuat investigatii fiind Bucuresti, Constanta, Tg. Mures, Toplita, Alba Iulia, Alexandria si Brasov.

“Chiar daca procentul tentativelor de frauda la plata online este relativ redus, atat magazinele online, cat si clientii lor au nevoie de protectia pe care o ofera un sistem antifrauda performant pentru a evita pierderi semnificative care pot dauna intregii industrii de comert electronic. In contextul cresterii accelerate a domeniului, certificarea PCI DSS si utilizarea standardului 3D Secure devin obligatorii pentru orice procesator care doreste sa incurajeze si sa sustina dezvoltarea clientilor sai”, explica Daniel Nicolescu.