“Sunt convins ca va trebui sa mai scoatem inca un tiraj foarte rapid, pentru ca cererea a fost mare chiar in perioada de dinainte de lansare, ca si prerezervare, iar in ceea ce priveste vanzarile totale anul acesta, nu am obiective numerice, dar m-as bucura ca aceasta carte sa ajunga la cat mai multi romani interesati de antreprenoriat si sa fie cea mai importanta carte de business a anului in Romania”, a afirmat Marius Ghenea pentru Wall-Street.

Cartea costa 50 de lei si poate fi cumparata din majoritatea librariilor online, dar si din librariile importante traditionale din toata tara. Cartea poate fi comandata si de pe blogul antreprenorului sau poate fi cumparata de la toate lansarile oficiale care vor avea loc in mai multe orase din tara.

Antreprenorul s-a gandit sa scrie o carte pentru cei care vor sa isi lanseze o afacere proprie in urma cu aproape doi ani, cand a inceput sa sustine cursuri de antreprenoriat la programe de Executive Master of Business Administration in cadrul Central European University's Business School si la Maastricht School of Management.

“Mi-am dat seama ca toate cunostintele teoretice predate la curs, combinate cu experientele mele practice ca antreprenor, din ultimii 20 ani, ar putea sa alcatuiasca un material foarte util de carte de antreprenoriat, care sa fie un fel de ghid sau de manual nu doar pentru cei care sunt deja antreprenori, ci si pentru cei care se gandesc acum pe ce cale sa mearga in continuare’, explica cel care in 1994 fonda impreuna cu doi fosti colegi de facultate compania Flamingo Computers, prima afacere in care a fost implicat antreprenorul.

Ghenea adauga ca aceasta carte este un proiect de suflet si ca isi doreste ca astfel sa contribuie la dezvoltarea educatiei antreprenoriale din Romania.

Intreg continutul cartii este nou, Ghenea afirmand ca nu a tradus cursuri sau tratate de antreprenoriat international.

“Multe dintre conceptele descrise in carte sunt concepte teoretice clasice legate de antreprenoriat, pentru ca am dorit sa folosesc si aceste informatii teoretice, punandu-le insa intr-un context local si analizandu-le si prin prisma propriei experiente. In acest fel, am putut sa vorbesc si despre greselile pe care le fac multi antreprenori (pe care poate le-am facut si eu), despre stereotipurile comune legate de antreprenorii romani (si cat sunt ele de neadevarate) sau despre alte subiecte specific”, mai spune omul de afaceri.

Ce spune Marius Ghenea despre importanta ideii unei afaceri:

Multi oameni se gandesc ca ideea este totul, dar valoarea acesteia este direct proportionala cu ceea ce se pune in practica. In realitate, nu ideea unei afaceri este cea care are valoare, ci modul in care este pusa in practica.

O idee de afaceri trebuie sa se bazeze pe niste nevoi ale pietei. Sunt foarte multi oameni care pleaca de la ceva foarte frumos, dar ar trebui sa plece de la ceva care se intampla in piata.

Nu cred in unicitatea conceptelor, pentru ca daca un concept este cu adevarat unic, e foarte probabil sa fie greu de intrat pe acea piata, cum este cazul serviciului de cautare al Google.

De exemplu, exista sanse zero de reusita daca cineva isi doreste sa faca un Facebook romanesc copiat. Dar ar putea sa aiba cateva sanse daca ar fi putin diferit, daca ar identifica anumit lucruri care lipsesc, daca ar fi localizat sau nisat.

Sunt foarte putine lucruri care au mai ramas de inventat, important este sa vedem cum reinventam, cum imbunatatim ceea ce exista deja. De exemplu, Apple nu a inventat iPodul, telefonul si nici macar calculatorul, ci le-a imbunatatit.

Multi cred si ca daca spun ideea cuiva, acea persoana le va folosi ideea. De exemplu, sunt antreprenori care vin la Arena Leilor si spun “Aceasta este ideea mea, dar sunt sigur ca o veti folosi”. Ei uita ca ii vede toata tara.

Citeste si:

Ar trebui ca oricine are o idee, sa se gandeasca la ea din perspectiva financiara. Foarte multe persoane mi-au propus sa facem parcuri tematice. Probabil este un business care ar avea succes, dar ei vin cu ideea si fara niciun ban.

Despre cashflow versus profit:

Un business se planifica pentru cashflow, chiar in detrimentul profitului pentru ca orice business poate supravietui cat timp are cash.

Am vazut companii care aratau foarte bine pe hartie din perspectiva profitului, dar rau in ceea ce priveste cashul.

Cine este Marius Ghenea

Antreprenorul in varsta de 43 de ani a fondat in 1994 compania Flamingo Computers impreuna cu alti doi fosti colegi de la Facultatea de Electronica si Telecomunicatii, a Universitatii Politehnice Bucuresti. In patru ani, Flamingo Computers a devenit liderul pietei de calculatoare din Romania.

Dupa opt ani in care a fost actionar si director general al companiei, la finalul lui 2001, hotareste sa vinde participatia din cadrul Flamingo, iar, in prima parte din 2002, investeste aproximativ un milion dolari pentru a infiinta Fit Distribution, o companie de distributie IT.

In prezent, Fit Distribution este al doilea jucator pe piata de retail online cu afaceri de aproximativ 28 de milioane de euro in 2010. Grupul detine mai multe site-uri de electronice precum PCfun, PC Garage, ElectroFun si ShopIT.ro.

Ghenea preda despre antreprenoriat in calitate de profesor asociat in cadrul Central European University's Business School si la Maastricht School of Management.

De asemenea, este prezent in cadrul emisiunii “Arena leilor”, formatul romanesc al “Dragons' Den”, show britanic care sustine antreprenorii.