Miscarea Fujitsu este determinata de preconizata crestere a cererii pentru hard disk drive-uri in urmatorii ani, generata de dispozitive precum Apple iPod si PC-uri mobile.

Fujitsu produce in prezent drive-uri 3.5-inch utilizate in servere si 2.5-inch pentru notebook-uri. Pe aceasta piata, Fujitsu va mege umar-la-umar cu Toshiba, al saselea producator mondial de hard drive-uri ca marime, insa lider pe piata hard drive-urilor 1.8-inch. Toshiba furnizeaza drive-uri pentru Apple iPod.

Imediat dupa anunt, actiunile Toshiba au crescut cu 5.06% la 9.26$.
Lansarea drive-urilor 1.8-inch vor ajuta compania sa-si creasca pana in 2009 vanzarile de hard disk-uri la 3.49 miliarde $. Pana atunci, aceasta intentioneaza sa devina unul din primii trei mari producatori din lume. Potrivit Gartner, Fujitsu s-a clasat in 2004 pe locul cinci, cu o cota de piata de 8.4%. Seagate Technology s-a clasat pe pozitia intai, cu 27%, urmata de Hitachi Global Storage Technologies, Maxtor si Westen Digital.

Fujitsu mizeaza pe un profit operational de 175,066 milioane $ pentru operatiunile sale cu hard drive-ri pana in 2009, fata de 52.5 milioane $ in actualul an.

Compania va dezvolta drive-urile 1.8-inch impreuna cu compania americana Cornice, intentionand sa lanseze un model 120-gigabyte in septembrie 2007.

Drive-urile vor fi utilizate in playere muzicale si video camere, care utilizeaza tot mai mult hard drive-uri in locul mediilor conventionale de stocare a imaginilor in miscare.De asemenea, Fujitsu intentioneaza sa lanseze un alt set de drive-uri 1.8-inch pentru notebook-urile PC "ultra portabile".