UPC Romania, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, a continuat sa scada in primul trimestru din acest pe segmentul de televiziune prin cablu analogic, insa dupa ce timp de aproape un an si-a diminuat numarul de utilizatori de telefonie si internet, de la inceputul acestui an compania inregistreaza din nou cresteri pe aceste segmente.
Astfel, fata de decembrie 2010, UPC a raportat scaderi doar pe cablu analogic, dar comparativ cu martie 2010, compania si-a diminuat numarul de utilizatori si pe serviciile de internet si telefonie pe langa cele de cablu analogic.

Operatorul a ajuns la un total 1.139.700 de abonati de televiziune, mai putin cu 16.700 fata de finalul anului trecut si in scadere cu 79.600 comparativ cu martie 2010.

Segmentul care creste continuu este cel de televiziune digitala (cablu si satelit), care la finalul lui martie a ajuns la 540.000 de utilizatori, cu doar 60.000 de abonati mai putin decat numarul utilizatorilor de cablu analogic.

“Televiziunea digitala a adus o crestere de 11% a bazei de clienti, comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut. Televiziunea digitala prin cablu a crescut cu 7% insumand in acest moment peste 304.000 abonati, cu 20.600 mai mult fata de trimestrul anterior al anului trecut.
Televiziunea prin satelit (DTH) a contribuit la cresterea bazei de clienti UPC cu 9.000 noi abonati in T1 2011, ajungand la peste 235.000 clienti”, a explicat Severina Pascu, directorul general al UPC Romania.

Pe de alta parte, dupa ce din al doilea trimestru din 2010 UPC a scazut trimestrial pe serviciile de internet si telefonie fixa, la finalul lui martie anul acesta compania revenise pe crestere.

Astfel, pentru primele trei luni ale anului, operatorul detinut de americanii de la Liberty Global a raportat 256.200 de clienti de internet, mai mult cu 1.200 fata de sfarsitul lui 2010. In cazul serviciilor de telefonie fixa, compania a ajuns la 144.800, in crestere cu 4.000 de clienti comparativ cu decembrie anul trecut.

„Un moment cheie a fost lansarea serviciului de internet de mare viteza Fiber Power, care completeaza portofoliul UPC si sustine strategia companiei. UPC ofera abonatilor sai cele mai mari viteze de Internet disponibile prin cablu, pana la 120 Mbps. Ne asteptam ca pe viitor sa asistam la o crestere sustinuta pe acest segment, cu atat mai mult cu cat serviciul este apreciat atat de clientii noi, dar si de cei existenti”, a mai spus managerul operatorului.

UPC a lansat serviciile de internet de mare viteza Fiber Power incepand cu toamna anului trecut, primul oras in care au fost disponibile aceste servicii fiind Cluj-Napoca, ulterior acestea fiind extinse in alte cinci orase.

Daca initial serviciile Fiber Power ajungeau pana la viteze de 100 Mbps, din aprilie 2010, acestea sunt disponibile in 12 orase si ating pana la 120 Mbps. Investitia in infrastructura necesara oferirii acestor servicii a fost de peste 100 de milioane de euro in ultimii doi ani.

Liberty Global, actionarul UPC Romania, nu a facut publice datele despre veniturile companiei, acestea urmand sa fie publicate in urmatoarele saptamani. De asemenea, fata de rapoartele anterioare, americanii nu au mai oferit explicatii despre operatiunile companiei in Romania.

In 2010, UPC a avut venituri de 120,9 milioane de euro, in scadere usoara de la 123,4 milioane de euro cu un an inainte.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri