Pentru a putea vedea continut 3D, clientii trebuie sa fie abonati la serviciile UPC de inalta definitie si sa aiba un televizor 3D. Acestia nu vor plati in plus fata de abonamentul pe care il detin.

Chiar daca are UPC are in prezent in jur de 23.000 de clienti abonati la serviciile HD care au decodoare compatibile si cu tehnologia 3D, totusi numar celor care ar putea vedea continut 3D este mult mai mic. Asta pentru ca din aprilie anul trecut, cand au fost lansate primele televizoare 3D pe piata locala, si pana la finalul lui februarie anul acesta au fost vandute aproape 2.000 de televizoare 3D, potrivit companiei de cercetare GFK Romania. Dintre acestea 1.400 au fost vandute in 2010.

Piata televizoarelor 3D - Cate unitati cumpara romanii

Piata televizoarelor 3D - Cate unitati cumpara romanii

Vanzarile mici de televizoare 3D, comparativ cu totalul de aproape jumatate de milion de televizoare cu ecran plat vandute anul trecut, sunt determinate de pretul inca ridicat al acestor dispozitive, media fiind in jurul a 2.000 de euro.

O alta piedica a fost faptul ca deocamdata nu exista continut 3D realizat de companiile locale de televiziune. Astfel, chiar daca retelele operatorilor sunt pregatite pentru transmisii 3D, totul depinde de producatorii de continut.

Insa romanii sunt foarte interesati de noile tehnologii, iar pentru acest an este estimat ca vanzarile de televizoare 3D se vor tripla, conform GFK Romania.

”Tehnologia 3D este considerata urmatoarea revolutie in televiziune si ne bucuram sa fim primul operator de telecom care ofera continut 3D in Romania. 3D este un segment de piata cu un potential semnificativ de crestere in urmatorii ani. Interesul romanilor pentru aceasta experienta a fost deja confirmat, productiile cinematografice 3D bucurandu-se de succes in randul publicului”, declara Severina Pascu, CEO UPC Romania.

Reteaua UPC poate oferi servicii 3D ca urmare a investitiilor de peste 100 de milioane de euro pe care compania le-a facut in ultimii doi ani in dezvoltarea retelei.

Pe de alta parte, UPC va difuza in format 3D, in premiera pe piata locala, turneul de la Roland Garros, cel mai important eveniment de tenis la nivel mondial.

Citeste si:

Turneul va putea fi urmarit pe postul Eurosport 3D intre 22 mai si 5 iunie. Serviciul Eurosport 3D este disponibil abonatilor UPC pe canalul 159, pe toata perioada competitiei sportive.

Clientii operatorului vor putea urmari turneul prin intermediul a trei mediabox-uri: HD - Pace HD 7111, DVR HD Cisco 8584 si DVR HD Cisco 8685.

In acelasi timp, compania introduce pachetele Profesionist 3D si Olimpic 3D, prin care clientii pot achizitiona servicii de televiziune, internet si telefonie, un mediabox HD sau DVR HD la preturi mai mici.

Pachetele Profesionist 3D si Olimpic 3D pot fi achizitionate la pretul de 55 de lei (fara TVA) si respectiv 90 de lei (fara TVA).

Compania a inregistrat afaceri de 26,1 milioane de euro in primul trimestru din acest an, mai putin cu trei milioane de euro fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit raportului financiar al Liberty Global, actionarul operatorului.

UPC Romania a ajuns la finalul lui martie la 1.139.700 de abonati de televiziune, 256.200 de clienti de internet si 144.800 de utilizatori de telefonie fixa.