Yahoo! Inc., unul din cele mai utilizate motoare de cautare din lume, a capitulat in fata celor de la Google in lupta pentru pozitia de lider pe piata motoarelor de cautare. Mai multi oficiali Yahoo! au admis intr-o serie de declaratii surprinzatoare ca au pierdut lupta cu Google deoarece pur si simplu sunt mai buni decat ei.

“Sincer, Google a facut o treaba mai buna decat noi. Este ca si cum am fi construit primii o casa si cineva a venit apoi si a construit o alta casa mai buna” a declarat presedintele Consiliului de administratie al Yahoo!, Terry Semel. Acesta nu a fost singura persoana din stafful de conducere al celor de la Yahoo! care a recunoscut suprematia rivalilor de la Google. “Nu este telul nostru sa fim numarul 1 in cautarea pe Internet. Am fi multumiti sa ne mentinem cota actuala de piata” a spus directorul financiar Susan Decker, intr-un interviu acordat pentru Bloomberg.

Aceste declaratii vin in urma anuntarii rezultatelor financiare pe trimestrul patru al anului 2004, care s-au situat mult sub asteptari. In ziua urmatoare anuntarii acestor rezultate pretul unei actiuniYahoo! a scazut cu 12 procente. Conform unui studiu realizat de Nielsen NetRatings, 46 % din utilizatorii Internetului folosesc motorul de cautare Google, in timp ce numai 23,4 % folosesc Yahoo!.

Pentru a-si mari incasarile, cei de la Yahoo! doresc sa posteze reclame mai relevante pentru cuvintele introduse in campul de cautare, fapt care va creste probabilitatea ca utilizatorii sa intre pe siteul caruia i se face publicitate.