In 2010, Regus a constatat ca 49% din companiile romanesti au castigat clienti noi prin intermediul activitatilor de pe retelele sociale de afaceri. Un an mai tarziu, aceasta proportie a scazut cu un procent, la 48%. Studiul mai arata ca, la nivel global, mai multe companii folosesc, de asemenea, mediile sociale pentru a intra in contact cu clientii existenti si pentru a-i implica in acest fel.

• La nivel global s-a constatat o crestere cu 7% a numarului de companii care au reusit sa atraga noi clienti prin retele de socializare precum Facebook
• 52% dintre companii la nivel global si 43% dintre companiile din Romania folosesc site-uri Web, ca de exemplu Twitter si Weibo, pentru a intra in legatura cu clientii existenti si pentru a-i implica sau a-i informa in acest fel.
• In Romania, 35% dintre companii, fata de 53% dintre companii la nivel global, isi incurajeaza angajatii sa se inscrie in retelele sociale precum Linkedin, Xing si Viadeo.
• Doua cincimi (39%) dintre companii la nivel global si peste o treime dintre companiile din Romania (35%) aloca pana la 20% din bugetul de marketing pentru activitati pe retelele sociale de afaceri.

Retelele de socializare au evoluat complet, de la statutul de mijloc placut de conectare, la acela de necesitate, avand in vedere ca majoritatea companiilor din Romania (70%) si a companiilor la nivel international (74%) au confirmat faptul ca, fara activitatea din mediile sociale, strategiile de marketing nu pot avea un succes garantat.

Citeste si:

Cu toate acestea, companiile romanesti (57%) si cele la nivel global (61%) subliniaza faptul ca trebuie sa existe un echilibru intre mijloacele de marketing, si isi sustin convingerea ca, fara imbinarea tehnicilor traditionale cu cele digitale, campaniile de marketing nu vor da rezultate.

Rezultatele sondajului global realizat de Regus se bazeaza pe raspunsurile a peste 17.000 de manageri si patroni din 80 de tari.

Pe masura ce companiile ies din criza, acestea revin din ce in ce mai mult asupra practicilor de lucru dinaintea recesiunii si opteaza pentru strategii competitive mai flexibile. De la managementul lantului de aprovizionare, la invatarea practicilor de lucru, la cloud computing, la folosirea din ce in ce mai intensa a comunicatiilor video si a muncii in deplasare, niciun domeniu de afaceri nu este trecut cu vederea. Dezvoltarea rapida a mediilor sociale ca instrumente de baza in afaceri si ca instrumente foarte bune de achizitie, face, in mod clar, parte din acest proces de transformare, avand in vedere ca tot mai multe companii profita de acest mijloc pentru a creste loialitatea clientilor existenti”, declara un purtator de cuvant al Regus.