In ultimul an s-a observat o crestere a profitului in randul companiilor care s-au folosit de retelele sociale, bloguri, microbloguri si forumuri pentru a castiga contracte noi, dar cu o usoara scadere in Romania, conform unui nou sondaj global realizat de Regus, furnizor de spatii de birouri.
In 2010, Regus a constatat ca 49% din companiile romanesti au castigat clienti noi prin intermediul activitatilor de pe retelele sociale de afaceri. Un an mai tarziu, aceasta proportie a scazut cu un procent, la 48%. Studiul mai arata ca, la nivel global, mai multe companii folosesc, de asemenea, mediile sociale pentru a intra in contact cu clientii existenti si pentru a-i implica in acest fel.

• La nivel global s-a constatat o crestere cu 7% a numarului de companii care au reusit sa atraga noi clienti prin retele de socializare precum Facebook
• 52% dintre companii la nivel global si 43% dintre companiile din Romania folosesc site-uri Web, ca de exemplu Twitter si Weibo, pentru a intra in legatura cu clientii existenti si pentru a-i implica sau a-i informa in acest fel.
• In Romania, 35% dintre companii, fata de 53% dintre companii la nivel global, isi incurajeaza angajatii sa se inscrie in retelele sociale precum Linkedin, Xing si Viadeo.
• Doua cincimi (39%) dintre companii la nivel global si peste o treime dintre companiile din Romania (35%) aloca pana la 20% din bugetul de marketing pentru activitati pe retelele sociale de afaceri.

Retelele de socializare au evoluat complet, de la statutul de mijloc placut de conectare, la acela de necesitate, avand in vedere ca majoritatea companiilor din Romania (70%) si a companiilor la nivel international (74%) au confirmat faptul ca, fara activitatea din mediile sociale, strategiile de marketing nu pot avea un succes garantat.

Cu toate acestea, companiile romanesti (57%) si cele la nivel global (61%) subliniaza faptul ca trebuie sa existe un echilibru intre mijloacele de marketing, si isi sustin convingerea ca, fara imbinarea tehnicilor traditionale cu cele digitale, campaniile de marketing nu vor da rezultate.

Rezultatele sondajului global realizat de Regus se bazeaza pe raspunsurile a peste 17.000 de manageri si patroni din 80 de tari.

Pe masura ce companiile ies din criza, acestea revin din ce in ce mai mult asupra practicilor de lucru dinaintea recesiunii si opteaza pentru strategii competitive mai flexibile. De la managementul lantului de aprovizionare, la invatarea practicilor de lucru, la cloud computing, la folosirea din ce in ce mai intensa a comunicatiilor video si a muncii in deplasare, niciun domeniu de afaceri nu este trecut cu vederea. Dezvoltarea rapida a mediilor sociale ca instrumente de baza in afaceri si ca instrumente foarte bune de achizitie, face, in mod clar, parte din acest proces de transformare, avand in vedere ca tot mai multe companii profita de acest mijloc pentru a creste loialitatea clientilor existenti”, declara un purtator de cuvant al Regus.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri