In urma cu nici o saptamana, mai multi oficiali ai companiei Yahoo! recunosteau victoria marelui rival Google, admitand ca batalia pentru locul 1 in cautarea pe Internet este pierduta. Insa lupta intre cei doi giganti nu se da numai in privinta numarului de cautari pe Internet ci si in privinta profitului. Si se pare ca la ultimul capitol Yahoo, cel mai popular portal de Internet, a fost mai bun.

82 % crestere insuficient pentru Google

Cel mai utilizat motor de cautare din lume, Google, a publicat ieri rezultatele financiare ale ultimului trimestru din 2005. Google Inc a inregistrat un profit de 307,5 milioane de euro, in trimestrul patru al anului trecut, aceasta reprezentand o crestere de 82 de procente comparativ cu perioada similara din 2004. De asemenea, veniturile au crescut cu 86 %, ridicandu-se la valoarea de 1,06 miliarde de euro, scrie Chicago Tribune.

Citeste si:

Aceste rezultate pozitive sunt insa sub asteptarile analistilor. O actiune Google era estimata la 1.74 dolari, ceea ce ar fi reprezentat o crestere de aproape 150 % fata de coatatia unei actiuni la finalul anului 2004. Insa Google a inregistrat un profit de 1,22 dolari pe actiune in trimestrul patru din 2005, cu mult sub estimarile analistilor de pe Wall Street.

Yahoo! - cautari mai putine, castiguri mai mari

Potrivit unui studiu realizat de Nielsen NetRatings, doar 23,4 % din utilizatorii Internetului folosesc motorul de cautare al celor de la Yahoo!, spre deosebire de 46 % din utilizatori care folosesc Google. Cu toate acestea, rezultatele financiare prezentate de Yahoo! in urma cu doua saptamani sunt mai bune decat ale celor de la Google. Yahoo! a inregistrat, in trimestrul patru al anului trecut, 564 milioane de euro profit, ceea ce reprezinta o crestere de 83 % fata de aceeasi perioada din 2004. Si la capitolul venituri Yahoo! s-a clasat peste Google, obtinand incasari de 1,24 miliarde de euro in comparatie cu 1.06 miliarde de euro cat au reprezentatat veniturile Google.