Cresterea afacerilor a fost determinata in special de extinderea retelei si relocarea de magazine in zone cu trafic mare.

Dupa ce in aprilie ajunsese la o cota de piata de 10%, iar la jumatatea anului crescuse la 11%, in prezent conducerea Flanco estimeaza ca la finalul lui 2011 va detine 12% din vanzarile de pe piata locala de electronice, electrocasnice si IT.

In luna iulie, lantul de retail a avut o cota de piata de 11,3%, conform companiei de cercetare GFK Romania.

Aceasta reprezinta cea mai mare cota de piata a Flanco in ultimii patru ani, desi suprafata de vanzare este acum cu 35% mai mica decat in 2008, anul in care retailerul a inregistrat cele mai mari vanzari din istoriea companiei.

“Flanco a introdus in ultimele 18 luni un model nou de business, intr-o piata in care principala preocupare a jucatorilor a fost sa opereze magazine cat mai mari. Flanco a absorbit intreaga crestere a pietei alaturi de Emag (retailer online care face parte, alaturi de Flanco, din grupul Asesoft) si luand constant cota de piata de la retailerii care se bazeaza exclusiv pe operarea unor suprafete mari si ineficiente”, a declarat Adrian Olteanu, directorul executiv al Flanco.

Citeste si:

Principalii competitori ai lantului de electronice si IT sunt Altex si Domo.

Compania detine in prezent o retea de 75 de magazine, iar pana la finalul anului vrea sa mai deschida cinci-sase unitati, dintre care unul in centrul comercial Unirea Shopping Center din Bucuresti.

De altfel, in ultimul an, odata cu iesirea din insolventa a retailerului, Flanco a facut schimbari semnificative la nivelul retelei, extinzand lantul de magazine si relocand unele unitati in spatii comerciale cu trafic mare. In septembrie anul trecut, in momentul preluarii Flanco de grupul Asesoft, compania avea 70 de unitati mai putin cu cinci fata de in prezent. Printre magazinele deschise in ultimul an se numara si unul in centrul comercial Carrefour Orhideea din Capitala. Suprafata medie a unui magazin Flanco este de circa 500 de metri patrati.

Pentru acest an, conducerea Flanco estimeaza ca piata de retail de electronice, electrocasnice si IT va atinge valoarea de 1-1,1 miliarde euro, in crestere cu 7-10% fata de nivelul de aproximativ un miliard euro inregistrat in 2010.

Compania va anunta la inceputul lunii octombrie rezultatele financiare detaliate pentru primele noua luni.