Raportul a aratat, de asemenea, ca mai mult de jumatate din respondentii studiului spun ca nu ar putea trai fara Internet si descriu Internetul ca “o parte integranta a vietii lor”.

Acestea si numeroase alte concluzii ofera o imagine despre cum gandesc, care sunt asteptarile si comportamentele generatiei urmatoare de lucratori si felul in care ei influenteaza totul, de la comunicatiile de afaceri si stilurile de viata mobile la angajari, securitate corporativa si abilitatea companiilor de a ramane competitive.

Concluzii principale
Internetul vazut ca una din resursele fundamentale ale vietii
• Aer, apa, Internet: Unul din trei studenti si angajati chestionati global (33%) crede ca Internetul este o resursa fundamentala. Aproximativ jumatate (49% dintre studenti si 47% dintre angajati) crede ca este “destul de aproape” de acel nivel de importanta. In ansamblu, patru din fiecare cinci studenti si tineri profesionisti confera Internetului o importanta esentiala in cadrul vietii.
• Painea cea de toate zilele: Mai mult de jumatate dintre respondenti (55% dintre studenti si 62% dintre angajati) au spus ca nu pot trai fara Internet si descriu Internetul ca fiind o “parte integranta a vietii lor”.
• Noua metoda de transport: Daca ar fi fortati sa aleaga, majoritatea studentilor - aproximativ doi din trei (64%) - ar alege o conexiune la Internet decat o masina.

(click pentru marire)

Citeste si:


Noua viata sociala: Internetul mai important decat relatiile si prietenia?
• Prima dragoste: Doi din cinci studenti chestionati global (40%) au spus ca internetul este mai important pentru ei decat intalnirile romantice, iesitul in oras cu prietenii sau ascultatul muzicii.
• Viata sociala 2.0: Desi alte generatii prefera socializarea in persoana, generatia urmatoare indica o schimbare in favoarea interactiunilor online. Mai mult de unul din patru studenti (27%) au spus ca este mai important sa fie la curent cu ce se intampla pe Facebook decat sa mearga la o petrecere, la o intalnire romantica, sa asculte muzica sau sa petreaca timp cu prietenii.

Utilizarea dispozitivelor mobile pentru accesarea informatiei... sfarsitul televizorului si al ziarelor?
• Importanta dispozitivelor mobile: Doua treimi dintre studenti (66%) si mai mult de jumatate dintre angajati (58%) declara ca un dispozitiv mobil (laptop, smartphone, tableta) este “cel mai important obiect tehnologic din vietile lor”;
• Cresterea continua a utilizarii telefoanelor mobile inteligente si a mobilitatii: Telefoanele inteligente vor deveni unealta principala de lucru, 19% dintre studenti declarand ca isi considera telefoanele inteligente drept “cel mai important” dispozitiv folosit zilnic, cifra apropiata de cei 20% care declara acelasi lucru despre computerele de birou - un indiciu clar ca utilizarea telefoanelor inteligente este pe o tendinta ascendenta care se asteapta sa continue pe masura ce urmatoarea generatie de absolventi de facultate intra in campul muncii. Aceasta descoperire inclina balanta in dezbaterea despre necesitatea birourilor in contextul abilitatii de conectare la Internet si de a munci de oriunde, precum de acasa sau dintr-un spatiu public. In editia din 2010 a studiului, trei din cinci angajati (60%) au spus ca birourile nu sunt necesare pentru a fi productiv.
• Declinul televizorului: Ambele sondaje indica faptul ca importanta televizorului descreste printre studenti si tineri profesionisti in favoarea dispozitivelor mobile precum laptopuri sau telefoane inteligente. In mod global, mai putin de unul din 10 studenti (6%) si angajati (8%) au spus ca televizorul este cel mai important dispozitiv tehologic din vietile lor. Pe masura ce programele de televiziune si filmele devin disponibile pe dispozitive mobile, se asteapta ca aceasta tendinta descrescatoare sa continue.
• Capatul drumului pentru hartie? Doar unul din 25 de studentii si angajatii (4%) chestionati global au spus ca ziarul este cea mai importanta unealta pentru acces la informatie.
• Salvarea copacilor: Doi din cinci studenti (21%) nu si-au cumparat o carte tiparita (neluand in calcul manualele necesare pentru cursuri) dintr-o librarie de mai mult de doi ani - sau niciodata.

Influenta social media
• Interactiunea pe Facebook: Aproximativ noua din 10 studenti (91%) si angajati (88%) au spus ca au un cont pe facebook - dintre acestia, 89% dintre studenti si 73% dintre angajati isi verifica pagina de facebook cel putin o data pe zi. Unul din trei (33%) au spus ca verifica de cel putin cinci ori pe zi.
• Perturbarea de la studiu: Studentii au recunoscut ca intrerup constant lucrul la proiecte sau teme, pentru a discuta online sau pentru a realiza actualizari social media sau pentru apeluri telefonice. Intr-o ora, mai mult de patru din cinci (84%) studenti au spus ca sunt intrerupti cel putin o data. Aproximativ unul din cinci studenti (19%) au spus ca sunt intrerupti de sase ori sau mai mult - o medie de cel putin o intrerupere la fiecare 10 minute. Unul din 10 (12%) au spus ca pierd sirul intreruperilor atunci cand incearca sa se concentreze la un proiect.
• Munca acapareaza viata: Ca un semnal ca granita dintre munca si viata personala se subtiaza din ce in ce mai mult, sapte din 10 angajati s-au “imprietenit” cu managerii si/sau colegii lor pe Facebook, indicand disolutia granitelor care separa munca si viata privata. Dintre angajatii care folosesc Twitter, mai mult de doi din trei (68%) urmaresc activitatea de pe Twitter a managerului sau a colegilor; 42% ii urmaresc si pe manager si pe colegi, in timp ce o treime (32%) prefera sa-si pastreze vietile personale private.

Despre studiu
• Studiul a fost comandat de Cisco si derulat de catre InsightExpress, o firma de cercetare de piata din Statele Unite.
• Studiul global contine doua chestionare - unul pentru studentii de facultate, celalalt pentru profesionsti tineri pana in 30 de ani. Fiecare chestionar are 100 de respondenti din fiecare din cele 14 tari, ceea ce inseamna o plaja de 2800 de respondenti.
• Cele 14 tari: Statele Unite, Canada, Mexic, Brazilia, Marea Britanie, Franta, Spania, Germania, Italia, Rusia, India, China, Japonia, Australia.