Orange Romania a incheiat anul 2005 cu o cifra de afaceri de 870 milioane de euro, in crestere cu 39,2% fata de 2004, reiese din datele financiare anuntate, marti, de compania France Telecom.

In ultimele trei luni ale anului 2005, cifra de afaceri a operatorului roman s-a situat la 249 milioane de euro, comparativ cu 188 milioane de euro pentru intervalul similar din 2004. Valorile mentionate sunt calculate conform standardelor internationale de contabilitate (IFRS).

La finele anului precedent, operatorul avea un numar de 6,823 milioane de utilizatori, comparativ cu 4,938 milioane cu un an in urma. Cresterea numarului de clienti a fost de 38,2%, fata de decembrie 2004.
Orange Romania a anuntat, la 6 februarie, atingerea cifrei de sapte milioane de clienti.

Venitul mediu pe utilizator a inregistrat in 2005 o usoara scadere, de la 147 de euro in ultimul trimestru al anului 2004 la 144 de euro in ultimele trei luni ale anului precedent.

Filiala din Romania este parte a grupului Orange, divizie a operatorului France Telecom. Pe piata interna, principalul concurent este compania Mobifon, operatorul retelei de telefonie mobila Connex-Vodafone.

La finele anului 2005, Mobifon avea peste 6,1 milioane de clienti.
In privinta veniturilor, Mobifon a anuntat ca acestea au avansat cu 39% in ultimul trimestru al anului 2005 comparativ cu perioada similara a anului 2004. In ultimul trimestru al anului 2004, operatorul a raportat venituri de 192,9 milioane de dolari si, luand in calcul cresterea de 39%, rezulta ca operatorul a obtinut venituri din servicii in suma de 268,1 milioane de dolari.

Potrivit estimarilor Mediafax, veniturile din servicii ale companiei Mobifon s-au situat intre 900 si 950 milioane de dolari pe intreg anul calendaristic 2005.

Mobifon este parte a grupului britanic Vodafone, unul dintre cei mai importanti operatori de telefonie mobila la nivel global, cu 179,3 milioane de clienti la 31 decembrie 2005. Pe piata GSM din Romania mai activeaza Telemobil (Zapp) si Cosmote Romania.

France Telecom va renunta la 17.000 de angajati

France Telecom a prezentat, marti, planul de a accelera masurile de restructurare care vor include renuntarea la 17.000 de angajati, anuntand, cu aceeasi ocazie, cresterea cu 2,8% a profiturilor obtinute anul trecut din activitatile de baza, transmite Reuters.

Grupul intentioneaza sa desfiinteze 16.000 de posturi in Franta si alte 1.000 la operatiunile din strainatate, care, cumulate, reprezinta circa 8-10% din totalul fortei de munca. In comunicatul companiei se precizeaza insa ca masurile de restructurare nu vor fi realizate prin concedieri.

Profitul obtinut anul trecut de France Telecom inainte de deducerea taxelor, dobanzilor, deprecierilor si amortizarilor (EBITDA) a fost de 18,42 de miliarde de euro (21,89 miliarde dolari), peste cel de 17,92 de miliarde de euro consemnat in 2004, dar usor mai mic decat previziunile analistilor intervievati de Reuters, de 18,46 de miliarde de euro. Pentru 2006, grupul francez prognozeaza un avans de 7% al vanzarilor totale si de 2% al celor calculate in termeni comparabili. Totusi, profitul EBITDA ar putea consemna in acest an o scadere de 1-2%, comparativ cu anul trecut.

Titlurile France Telecom - al doilea mare operator de telecomunicatii din Europa in functie de vanzari - au consemnat in 2005 una dintre cele mai slabe evolutii in randul actiunilor incluse in indicele bursier CAC40. Luna trecuta, compania a emis un avertisment referitor la profitabilitate, in timp ce directorul financiar a fost inlaturat din functie.
In ultimele sase luni, cotatia actiunilor France Telecom a pierdut 27% din valoare, din care 14% luna trecuta, luni incheind ziua la 18,6 euro pe unitate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri