Potrivit unei analize a Visa, cumparatorii vor cheltui in medie 350.000 euro pe minut, iar momentul de varf se estimeaza ca va avea loc la ora pranzului, in intervalul orar 13:00-14:00.

Un al doilea moment de varf este asteptat in jurul orei 19:00, cand cumparatorii intra pe internet de acasa dupa ce se intorc de la serviciu.

Visa Europe se asteapta sa proceseze doar in aceasta zi aproximativ 7 milioane de tranzactii in Europa, sau 4.800 de tranzactii pe minut, pe masura ce tot mai multi consumatori apeleaza la internet pentru cumparaturile de Craciun.

Citeste si:

"Estimam ca peste 510 milioane euro vor fi cheltuiti online luni, in Europa, pe cardurile Visa, ceea ce inseamna o crestere de 14% fata de 2010. Cumparaturile online reprezinta 20% din totalul cheltuielilor pe cardurile Visa, iar volumul tranzactiilor procesate zilnic si datele noastre despre tendintele de consum ne ofera o imagine de ansamblu asupra comportamentului de plata al consumatorilor", a declarat intr-un comunicat Steve Perry, director comercial al Visa Europe.

In magazinele situate pe arterele comerciale importante, ultimele doua zile de dinaintea Craciunului sunt, de regula, cele mai aglomerate pentru cumparaturi. Avand in vedere ca Ajunul Craciunului va fi intr-o zi de sambata in acest an, Visa Europe estimeaza ca vineri, 23 decembrie, va fi cea mai aglomerata zi, intrucat cumparatorii vor profita de programul prelungit al magazinelor si nu vor dori sa lase cumparaturile pe ultimul moment, chiar inainte de Craciun.

foto: sxc.hu