Astfel, in ceea ce priveste numarul de abonati, prima jumatate a anului 2011 a fost marcata de o crestere de 3,6%, dupa trei semestre consecutive de scadere, numarul total al abonatilor depasind din nou pragul de 4 milioane.

Pe de alta parte, numarul de linii de acces a crescut in primele sase luni ale anului cu 4,1%, ajungand la 4,89 milioane.

O linie de acces este asa numitul „post telefonic”, in timp ce un abonat este persoana fizica sau juridica ce a incheiat un contract cu furnizorul de servicii. Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numarul sau de telefon.

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori: 22,8% (click pe tabel)

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculata ca raport intre numarul total de linii de acces si numarul de locuitori ai Romaniei) a ajuns la 22,8%, in timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodarii (calculata ca raport intre numarul de linii de acces furnizate persoanelor fizice si numarul de gospodarii din Romania) a crescut la 52,2%.

Citeste si:

Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixa, 3,82 milioane sunt instalate abonatilor persoane fizice (in crestere cu 3,4% fata de cea de a doua jumatate a anului 2010), in timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonati persoane juridice (in plus cu 6,8% fata de semestrul al doilea din 2010).

In acelasi timp, volumul de trafic realizat de catre utilizatorii finali prin intermediul retelelor publice fixe de telefonie a inregistrat o scadere de 6,7%, ajungand la 3,2 miliarde minute.

Un roman vorbeste la telefonul fix in jur de trei minute

In medie, un roman a vorbit cate 3 minute si 2 secunde la fiecare apel initiat in primul semestru din 2011, inregistrandu-se o scadere cu 0,7% a duratei medii a apelului de pe telefonul fix fata de cea de a doua jumatate a anului 2010.

Raportul de date statistice a fost realizat pe baza datelor raportate de catre furnizorii de servicii de telefonie fixa, care au desfasurat activitati comerciale in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2011.