In cadrul HP, regiunea EMEA este divizata in opt subzone, cele mai mari cresteri in anul fiscal trecut fiind inregistrate in Europa Centrala si de Est si MEMA.

Cresterea a fost generata in special de investitiile facute de companii, dar si de sectorul guvernamental care si-a schimbat sistemele IT sau a cumparat pentru prima data anumite solutii informatice.

Daca 2011 a fost un an de contragere a businessului in multe tari din zona Europei Occidentale, pentru 2012 managerul HP este mai optimist, dar precaut in a face estimari.

„Suntem in asteptare, este greu de spus cum va fi 2012. Este criza datoriilor, sunt alegeri in Europa de Est. Dar trendurile sunt favorabile. Sectorul corporate este din ce in ce mai solid, cu exceptia celui public. Suntem prevazatori in a face previziuni, nu este un mediu usor”, a afirmat De Talhouët intr-un interviu cu mai multi jurnalisti din Europa.

El lucreaza de peste 25 de ani in industria tehnologiei, iar din luna mai a acestui an a preluat conducerea HP in zona EMEA. De Talhouët este in acelasi timp vicepresedinte senior pe zona de solutii de business in cadrul companiei. Managerul s-a alaturat HP in 2006 cand a devenit CEO al filialei din Franta.

Meg Whitman, CEO HP: Strategia mea este sa construim pe punctele noastre forte

Whitman (55 de ani) s-a alaturat HP in ianuarie anul acesta, el preluand conducerea companiei in septembrie cand l-a inlocuit pe Léo Apotheker, dupa doar un an de mandat. Ea are peste 20 de ani de experienta de management in cadrul unor companii precum eBay, Procter&Gamble, The Walt Disney Company, Hasbro si Bain & Company. De asemenea a participat la alegerile de anul trecut pentru numirea unui nou guvernator in statul California, insa a pierdut in fata lui Jerry Brown.

Intre 1998 si 2008 a fost directorul general al Ebay, cel mai mare site de licitatii online. Cand a preluat conducerea companiei, aceasta avea 30 de angajati si o cifra de afaceri de circa 4,7 milioane de dolari. Pe de alta parte, in 2008 eBay avea 15.000 de salariati si venituri de 8 miliarde de dolari.

„Am fost un foarte mare cumparator al tehnologiilor HP si de asemenea al competitorilor HP. Si pentru prima data dupa multa vreme CEO-ul HP este un fost client al companiei”, a afirmat recent Meg Whitman in cadrul HP Discover, cel mai mare eveniment anual al companiei organizat pentru zona EMEA.

Citeste si:

Ea a adaugat ca in ultimul an s-a creat o confuzie in legatura cu cine este HP.

„Stiu asta pentru ca oriunde merg si oricui vorbesc prima intrebare este << Ce este HP? Care este strategia ta pentru mai departe? Raspunusl este clar si simplu: suntem cel mai mare furnizor de tehnologia informatiei, software, servicii si solutii pentru indivizi si companii de toate marimile. Strategia mea este sa construim pe punctele noastre forte. Cred foarte mult ca atunci cand te gandesti la o companie trebuie sa incepi cu punctele forte. Ce faci mai bine decat toata lumea? Atunci construieste pe acele zone pentru a te extinde pe alte piete si in alte domenii”, a explicat Whitman.

Pe langa de zona de infrastructura (solutii de stocare, servere, networking, computere, solutii de printing si imagistica) care inseamna in jur de 70% din veniturile HP, compania pune din ce in ce mai mult accentul pe zona de software, securitate, optimizarea a informatiei si solutii pentru comert electronic.

„Nu stiu nicio companie din lume care sa nu fie foarte ingrijorata de securitatea companiei. Trebuie sa lucram impreuna pentru a face ca datele si sistemele noastre sa fie sub control”, spune Whitman.

Optimizarea informatiei inseamna procesarea acesteia indiferent de forma sub care apare astfel incat sa permita managementului sa ia decizii cat mai rapid.

In prezent numai 15% din date se regasesc in formate structurate, pe care computerele le pot intelege si prelucra. “Informatia generata de oameni”, adica datele care se regasesc in formatele video, audio, in e-mailuri, texte, social media reprezinta 85% din totalul datelor procesate la nivel mondial, potrivit unor date oferite de HP.

Pe de alta parte, peste 50% din informatia existenta intr-o companie ramane in afara retelei, nedescoperita si nefolosita, mai arata studiile comandate de companie.

Unul din doi manageri care au luat parte la studiile prezentate de HP au mentionat ca in companiile in care activeaza nu exista o strategie eficienta de gestionare a informatiei, strategie care sa integreze toate departamentele organizatiei (in mod traditional izolate informational), tehnologiile si functiile strategice ale acesteia. Totodata, doar 2% dintre managerii intrebati au spus ca organizatiile lor pot livra informatia potrivita la momentul potrivit astfel incat rezultatele proceselor de business sa fie tot timpul cele corecte.

Sursa foto: HP si Facebook