Dintre acestea, Romania este a doua tara dupa Ucraina in privinta veniturilor generate Acer, principalul motiv fiind numarul mare de locuitori. Practic, Ucraina este cea mai mare tara din regiune din punct de vedere demografic, fiind urmata de Romania care are o populatie la jumatate comparativ cu cea a vecinilor din nord-est.
“Exista un foarte mare potential pentru notebookuri in Romania avand in vedere ca sunt vandute numai 17-20 de unitati la 1.000 de persoane, in timp ce in Europa de Vest media este de 70 de notebookuri”, explica Dmitry Elizarov (foto), adaugand ca romanii sunt cumparatori foarte bine informati.
In prezent, Acer este compania cu cele mai mari vanzari pe piata locala de notebookuri, fiind axata pe segmentul entry-level si mediu.
In primele noua luni ale acestui an, filiala locala a producatorului taiwanez a vandut 59.400 de laptopuri avand o cota de piata de 18%, potrivit companiei de cercetare IDC.
Notebookurile aduc 70% din veniturile companiei in regiune
Notebookurile reprezinta aproximativ de 70% din veniturile Acer in regiune, restul de 30% fiind generat de monitoare, desktopuri, proiectoare si smartphoneuri. In Romania, notebookurile si netbookuri inseamna in jur de 80% din cifra de afaceri a Acer. Cele mai bine vandute produse sunt notebookurile cu preturi pana in 2.000 de lei.
In ceea ce priveste smartphone-urile, un segment nou in portofoliul Acer, compania a lansat astfel de produse pe piete precum Ucraina, Rusia, Germania, Italia sau Statele Unite.
Despre o posibila lansare a unor telefoane inteligente Acer pe piata locala, Elizarov afirma ca managementul companiei analizeaza atent acest lucru, dar nu poate spune cand ar putea intra producatorul pe acest segment si in Romania.
Pe de alta parte, compania investeste tot mai multe in cercetare si dezvoltare pentru lansarea unor noi produse, un astfel de exemplu fiind sistemele ultrabook care vor juca un rol foarte important in viitorul companiei. Printre primele astfel de modele lansate in Romania se numara Acer Aspire S3.
Optimisti in privinta 2012
Desi continua sa fie in topul producatorilor de notebookuri si desktopuri de pe piata locala, oficialul Acer spune ca anul acesta a fost unul dificil.
“A fost un an cu multe turbulente pentru ca in intreaga lume nu este stabilitate. Primul trimestru a fost unul de succes, insa al doilea trimestru a fost dificil din cauza crizei datoriilor din zona euro. Din august lucrurile au inceput sa isi revina si acum avem estimari optimiste in privinta evolutiei in 2012. Cea mai grea perioada pentru Acer a trecut deja, insa ne uitam atent la stocuri pentru ca situatia la nivel global nu este clara inca”, explica Dmitry Elizarov.
In legatura cu evolutia companiei in 2012 pe piata romaneasca, managerul afirma ca isi doreste ca Acer sa isi pastreze si consolideze de pozitia pe segmentul de notebookuri.
Dmitry Elizarov este din aprilie 2005 country manager pentru Ucraina si regiunea Balcanilor, fiind astfel responsabil pentru 15 tari. El conduce o echipa de aproximativ 30 de persoane.
Managerul de origina rusa lucreaza pentru Acer din 1994, de-a lungul anilor detinand mai multe functii de management, printre care cea de director de vanzari pentru Ucraina, tarile din zona balcanica si baltica sau cea de sef al departamentului de dezvoltare de produse de business pentru filialele Acer din Comunitatea Statelor Independente (CIS).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: