Planul de investitii al Orange Romania este concentrat pe finalizarea upgrade-ului retelei de date 3G in zonele rurale cat si pe extinderea acoperirii 2G pe serviciile de voce si pe cresterea adoptiei serviciilor broadband.

“In cea de-a doua jumatate a lui 2011 am remarcat o oarecare crestere a consumului, deci speram ca in 2012 sa vedem acelasi trend. Este insa foarte greu de facut previziuni clare, in conditiile climatului economic mondial, destul de instabil. Cu siguranta insa in telecom, in 2012 va continua competitia acerba dintre operatori, care, in conditiile unei piete saturate si ale unor tarife foarte scazute, se vor concentra pe mentinerea bazelor de clienti”, spun oficialii Orange Romania, pentru wall-street.ro.

Smartphone-urile vor fi in topul preferintelor clientilor companiei dar si in general, pe piata. “In cel de-al treilea trimestru al anului trecut am atins 4.3 milioane de clienti broadband. Toti acestia asteapta noi dezvoltari pe zona datelor mobile si au nevoie din ce in ce mai mult de acces la internet cu ajutorul telefonului lor mobil. Este un segment care ar putea fi considerat la inceput de drum si deci in zona aceasta pot fi facute multe lucruri. De aceea, noi vedem 2012 si anul telefoanelor inteligente, al tabletelor si al laptopurilor”.

Tot din 2012 clientii romani vor incepe sa se arate interesati de LTE, tehnologie care ofera viteze mai mari la Internet. Oficialii liderului de piata subliniaza ca programul de modernizare a retelei Orage ofera in prezent o infrastructura ce va permite in viitor introducerea tehnologiei. “Insa lansarea comerciala a acestor servicii depinde de calendarul ANCOM pentru procesul de alocare a spectrului, precum si de conditiile de utilizare impuse de autoritatea de reglementare”.

Vodafone va continua sa investeasca in retea totodata subliniind ca toate magazinele companiei vor avea in 2012 “o noua fata”, odata cu implementarea noului concept de retail.

La fel ca si Orange, si oficialii Vodafone considera ca smartphone-urile si tabletele vor impulsiona vanzarile in 2012.

Romtelecom subliniaza ca segmentul prioritar de dezvoltare in 2012 va fi cel TV avand in vedere ca mai mult de 90% dintre romani se uita zilnic la televizor iar 30% dintre ei spun ca este un mod de viata.

“Situatia din Romania este dependenta in mod direct de contextul international; daca situatia nu va evolua intr-o directie negativa, ne putem astepta ca anul 2012 sa fie caracterizat de stabilitate, intr-o industrie in care ramane puternic axata pe CAPEX si cu jucatori care lupta pentru cota de piata”, subliniaza Ovidiu Ghiman, director executiv strategie si comercial rezidential al companiei.

Oficialii Cosmote spun ca un operator de telefonie mobila “este ca o armata” – toate activitatile sunt interdependente, in intregime. Nu poti sa trimiti o parte a armatei la lupa, iar pe cealalta sa o tii pe loc. “In cazul unui operator de telefonie mobila, nu vom investi mai mult intr-un anumit segment decat in altul pentru ca acest lucru inseamna dezechilibrarea intregului”, subliniaza Panos Makris, director comercial la Cosmote.

Citeste si:

„Anul 2011 a fost mai bun decat 2010, cel putin in primele 9 luni. Si nu este vorba doar de Cosmote dar si de alte sectoare ale economiei, asa cum o arata statisticile oficiale. Vom urmari cu atentie principalii indicatori macroeconomici care pot sugera ritmul potential al economiei, existand doua sectoare care ar putea “prezice viitorul”, daca putem spune asa: industria si exportul. Romania este conectata cu arena economica internationala si daca exista probleme in extern, acestea vor fi vazute in primul rand in cadrul sectoarelor care desfasoara activitati cu exteriorul”, mai spune Makris.

Smatphone-urile si tabletele vor fi principalele elemente de atractie ale anului 2012. De asemenea, si conexiunea rapida la Internet rapid, accesibila oriunde va prezenta un interes mare. Consumatorii vor continua sa aprecieze ofertele avantajoase, care sa includa telefoane mobile performante si de calitate si pachete de servicii care sa contina minute si MBs.

Ganduri de final de an din partea operatorilor

wall-street.ro a dorit sa ofere posibilitatea tuturor operatorilor telecom din piata sa transmita clientilor proprii dar si concurentilor cate un mesaj de final de an. Totodata, wall-street.ro a incurajat pe intreg anul 2011 toti cititorii sa comenteze, atat la articole cat si pe pagina de Facebook a publicatiei. Ce doriti sa transmiteti DUMNEAVOASTRA operatorilor?

Orange Romania: „Va multumim pentru increderea acordata atunci cand ati ales Orange, iar pentru 2012 ne propunem sa ramanem operatorul care va ofera cea mai buna experienta ca si client. In ce priveste clientii care au ales serviciile competitorilor nostri, noi le respectam alegerea si ne vom stradui sa cream oferte si servicii care sa ii atraga sa aleaga Orange”.

Vodafone Romania: “Le multumesc clientilor Vodafone pentru ca ne-au ales serviciile si le promit ca voi face tot ce pot pentru a le oferi servicii si mai bune, in urmatorul an. Celor care nu sunt clienti Vodafone, le pot spune ca ii asteptam alaturi de noi”.

Cosmote: “Vreau sa le multumesc clientilor nostri. Fara increderea pe care acestia au investit-o in noi nu am fi ajuns aici”.

RCS&RDS si UPC Romania nu au oferit raspunsuri intrebarilor wall-street.ro.

Cum consideri ca va evolua piata telecom in 2012? Ce te-a (ne)multumit la acest mediu in 2011? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.