Lansarea iPhone 4S in octombrie a fost un succes pentru Apple in Marea Britanie si in Statele Unite, insa nu a reusit sa atraga atentia in Europa continentala, unde compania americana a pierdut cota de piata.

Piata europeana pare sa favorizeze Google si producatorii de telefoane bazate pe sistemul de opereare Android.

"In Marea Britanie, SUA si Australia, noul iPhone al Apple zboara de pe rafturi in aceasta perioada. Insa trendul este departe de a fi universal", comenteaza directorul de cercetare al Kantar, Dominic Sunnebo.

Cota de piata a Apple a crescut in ultimele 12 saptamani de la 25% la 36% pe piata smartphone din SUA, respectiv de la 21% la 31% in Marea Britanie.

Pe de alta parte, cota de piata a companiei a coborat de la 29% la 20% in Franta, respectiv de la 27% la 22% in Germania, cu scaderi similare in Italia si Spania.

Citeste si:

"Piata franceza pare tot mai sensibila la pret", a aratat Sunnebo.

Vanzarile slabe ale noului model iPhone pe continent pot fi explicate, cel putin partial prin situatia economica dificila, somajul ridicat din unele tari - peste 20% in Spania, aproape de acest prag in Grecia - si temerile privind criza datoriilor de stat.

Produsul Intern Brut al zonei euro a crescut cu numai 0,2% in trimestrul al treilea, iar multi economisti anticipeaza contractie in trimestrul al patrulea si in primele trei luni ale anului viitor. Economia Italiei s-a contractat in trimestrul al treilea cu 0,2%, iar economistii anticipeaza o scadere de 0,6% pentru ultimele trei luni ale anului.

Potrivit Kantor, cota de piata a Google Android variaza intre 46% si 61% pe pietele din Europa continentala. Sistemul de operare este promovat de producatori ca Samsung, HTC, Motorola, Sony Ericsson si LG.

Compania noteaza ca Android are o cota de piata de 61% in Germania, cea mai mare piata europeana.