Procentajul de fotografii realizate cu smartphone-urile a crescut la 27% in 2011 de la 17% in 2010, in timp ce fotografiile realizate cu o camera specializata au scazut de la 52% la 44% in 2011.

„Nu exista indoiala ca smartphone-urile devin destul de bune pentru a fotografia in majoritatea ocaziilor si, multumita acestor gadget-uri, se realizeaza mai multe fotografii ca niciodata”, spune Liz Cutting, executive director la NPD. „Pentru evenimente specializate, care necesita pregatire prealabila, consumatorii folosesc inca aparate foto”, subliniaza ea.

In SUA, la unsprezece luni din 2011, piata camerelor foto ieftine (non D-SLR), a scazut cu 17% de la an la an in termen de unitati vandute si cu 18% in ceea ce priveste veniturile. Scaderea a avut loc si la vanzarea de device-uri de inregistrare video, cu reduceri ale vanzarilor de 13% ca numar de unitati comercializate si 8% ca valoare.

Citeste si:

Vanzarile de D-SLR-uri merg insa bine, in SUA inregistrandu-se o crestere de peste 10% in primele unsprezece luni ale anului acesta comparat cu aceeasi perioada a lui 2010.

Vanzarile de camere foto cu zoom mare, de 10x sau mai mult, au crescut de asemenea cu 16% ca numar de unitati comercializate.