Sony a convenit vanzarea unei participatii de aproape 50% la o companie mixta cu Samsung Electronics producatoare de ecrane LCD, catre compania sud-coreeana, pentru 940 milioane de dolari, pentru a-si reduce pierderile inregistrate pe segmentul televizoarelor, transmite Reuters, potrivit Mediafax.
Surse din sectorul de profil au declarat anterior ca Sony negociaza iesirea din aceasta companie formata in urma cu sapte ani, in cadrul unei strategii de externalizare a productiei de ecrane plate pentru televizoane.

Samsung pe de alta parte se afla intr-un proces de trecere la o noua generatie de ecrane.

"Decizia este una pozitiva pentru Sony. Dar daca fac vanzarea in pierdere, te intrebi de ce nu au facut-o mai devreme. Cea mai mare problema a Sony estr ca nu face profit chiar daca nu are multe fabrici", a declarat Keita Wakabayashi, analist la firma Mito Securities din Tokyo.

Sony, al treilea mare producator de televizoare cu ecrane plate la nivel mondial, a avertizat ca va inregistra pierderi pentru al patrulea an consecutiv, in anul financiar care se va incheia in martie.
In cazul diviziei de televizioare sunt asteptate pierderi de 2,2 miliarde de dolari, din cauza scaderii cererii si a aprecierii yenului.

Sony a anuntat ca va revizui estimarile referitoare la profit pentru a reflecta pierderi de 66 miliarde de yeni (847 milioane dolari) in urma vanzarii participatiei la compania mixta cu Samsung, dar si economiile rezultate in urma tranzactiei.

Analistii considera ca tranzactia, benefica pentru Sony, nu este in avantajul Samsung, intrucat compania japoneza ar putea cumpara ecrane LCD de la producatorii din Taiwan, daca vor oferi preturi mai mici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri