Operatorul Magyar Telekom (fost Matav), detinut in proportie de 60% de operatorul german de telefonie fixa Deutsche Telekom, a intrat astazi pe piata de comunicatii fixe din Romania, prin noul brand de telecomunicatii EUfonika.

Noul serviciu a fost lansat astazi de catre Combridge, subsidiarul roman al Magyar Telekom, ca o consecinta fireasca a liberalizarii pietei de telecomunicatii din Romania. Maghiarii vor miza pe preturi favorabile asigurate de tehnologia IP si reteaua Next Generation Network.

Serviciul Eufonika poate fi accesat deocamdata prin reteaua Romtelecom, oficialii Magyar Telekom neexcluzand varianta extinderii unor parteneriate cu operatori de telecomunicatii alternativi.

Combridge, companie infiintata in 2002, a primit din partea Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) dreptul de a transporta semnalul de telefonie folosind resursele de numerotatie si infrastructura Romtelecom inca din aprilie 2005.

Serviciul poate fi accesat de orice abonat Romtelecom prin tastarea prefixului 1688 inaintea numarului care trebuie apelat. Tariful convorbirilor interjudetene este de 4,4 euro centi pe minut, intre orele 8,00-20,00 si de 3,2 eurocenti pe minut intre orele 20,00 si 8,00 dimineata.

Referindu-se la lansarea noului serviciu de telefonie fixa Eufonika, Levente Csenteri, Executive Director Combridge, a declarat: “Prezenta Eufonika pe piata romaneasca inseamna ca atat clientii persoane fizice, cat si persoanele juridice vor putea beneficia de tarife mai mici, de o retea de calitate superioara si de un excelent serviciu pentru clienti.”

Potrivit lui Christopher Mattheisen, Chief Officer T-Com, Magyar Telekom, compania Magyar Telekom intentioneaza sa fie prezenta pe toate segmentele pietei de telecomunicatii din Romania, pana la finele anului 2006.

Conform unor surse din piata telecom, aceasta mutare a Magyar Telekom ar reprezenta un prim pas al nemtilor de la Deutsche Telekom de a prelua unul din cei mai importanti jucatori de pe piata de telecomunicatii de la noi, RCS& RDS. In cadrul conferintei de lansare a brandului Eufonika, oficialii Magyar Telekom au evitat sa faca vreun comentariu pe marginea acestui subiect.

Fiind deja prezenti si pe pietele din Macedonia si Muntenegru, cei de la Magyar Telekom vor de asemenea sa isi intensifice in viitor prezenta in Ucraina, urmatoarea piata tinta din Europa de Est ce va inregistra cresteri spectaculoase.

Un alt moment important al procesului de extindere al companiei maghiare a coincis cu achizitia strategica a operatorului alternativ bulgar Orbitel, pentru care Magyar Telekom a platit aproximativ 8 milioane de euro.