Producatorul de echipamente IT Hewlett-Packard (HP) va intra pe piata de retail a procesatorilor de fotografii. Compania, care este prezenta deja pe pietele de procesare online si prin imprimantele sale si in casele consumatorilor, va deschide standuri proprii de procesare a fotografiilor, care vor fi amplasate atat in centrele comerciale, cat si in magazinele mai mici.

Aceasta reprezinta o mutare importanta pe piata, HP intrand in competitie directa cu Kodak si Fuji. Oficialii companiei s-au aratat increzatori in acest nou segment al afacerilor HP, profitul anual al unei unitati de procesare HP fiind estimat la aproximativ 50 000 de euro. Seful Departamentului de imagine si printare a imaginilor de la HP a declarat, citat de publicatia Financial Times, ca serviciile oferite de HP for fi atractive pentru clienti dar si pentru marii retaileri. “Telul nostru este sa facem pentru procesarea fotografiilor ceea ce Starbucks a facut pentru cafea”, a declarat acesta.

Aceasta mutare strategica vine intr-o perioada de declin a printarii fotografiilor, cauzata de alegerea posesorilor de camere de fotografiat digitale de a isi stoca pozele in computerele personale sau online, fotografia in forma sa fizica trecand prin vremuri dificile.

Atingerea obiectivelor pentru HP nu va fi usoara, avand in vedere faptul ca marii retaileri nu se vor lasa prea usor convinsi sa primeasca noul jucator la aceeasi masa alaturi de liderii pietei - Kodak si Fuji. Cu toate acestea, oficialii companiei s-au aratat increzatori in succesul lor, bazandu-se pe eficienta costurilor unei unitatii de procesare HP cat si pe o serie de servicii noi oferite, cum ar fi produsele de dimensiuni mari, precum posterele.