Aceasta activeaza in domeniul implementarii de solutii CRM (managementul relatiei cu clientii), ERP (planificarea resurselor intreprinderii) si business intelligence (BI), aceste softuri avand o pondere relativ egala in businessul de circa 45.000 de euro al Criteria pe 2011. Solutiile BI sunt aplicatii pentru analiza si raportare care prelucreaza datele de care au nevoie cei din conducerea companiei pentru a lua mai repede anumite decizii.

Pentru acest an, conducerea companiei isi doreste o majorare a afacerilor pana la aproximativ 300.000 de euro a marjei de profit pana la 30% de la 6-7% anul trecut.

Vor afaceri de un milion de euro in trei ani

De asemenea, managementul spera sa ajunga la o cifra de afaceri anuala de circa un milion de euro in trei ani.

Cresterea va fi generata de castigarea de noi clienti din zona de IMM-uri, companiile mici si mijlocii fiind publicul tintit de furnizorul IT.

“Nu ne axam pe zona companiilor mari pentru ca este o zona stabilizata din punct de vedere al solutiilor informatice si apetitul lor este scazut. Mizam pe antreprenorii care vor profit si se uita dupa un mod de a-si stabiliza si optimiza afacerea”, explica Remus Petre.

Printre clientii companiei se numara Angst, Musette, Mercury 360, Topex, Krka Romania si Burda.

De asemenea, pentru anul acesta conducerea furnizorului de solutii IT isi doreste sa isi majoreze veniturile din zona de CRM si business intelligence si sa stabilizeze businessul de solutii ERP.

Citeste si:

Astfel, compania mizeaza pe venituri de circa 100.000 de euro solutii ERP, de aproximativ 100.000 de euro din cele de CRM si in jur de 100.000 de euro in cele de business intelligence.

Criteria colaboreaza cu Microstrategy pentru zona de softuri BI, cu cei de la SalesForce, pentru CRM, iar, de curand ,cu suedezii IFS pentru solutii ERP.

“IFS este o alternativa pentru SAP. Firmele dinamice si cu cerinte complexe au optiuni limitate in ceea ce priveste alegerea unei solutii ERP. Fie implementeaza un ERP din categoria de mijloc si il adapteaza dupa cerintele lor, caz in care proiectul devine complex si greu de gestionat, fie se duc in zona de SAP”, afirma managerul.

Pentru ca implementarea unei solutii SAP poate ajunge si pana la 200.000-300.000 de euro, cei de la Criteria au ales sa colaboreze cu IFS, companie suedeza despre care Petre spune ca ofera solutii care costa intre 80-150.000 de euro (licente si implementare), necesita un timp de instalare mai mic, dar au functionalitati similare cu SAP. Pe piata poloneza, solutiile IFS au fost utilizate in aproximativ 120 de proiecte.

Focus pe CRM

Insa domeniul care va deveni tot mai important in veniturile Criteria este cel de CRM, compania lansand un concept prin care poate implementa solutii pentru managementul relatiei cu clientii in zece zile. In general, realizarea unui proiect CRM poate dura cateva luni.

Pretul unei astfel de implementari va fi standard (5.000 de euro), iar Remus Petre isi doreste sa aiba aproximativ doi clienti pe luna. In acelasi timp spera sa ajunga in trei ani la venituri anuale de circa 500.000 de euro din implementarea de softuri de CRM.

De altfel, anul trecut a lansat vreau-crm.ro, un site dedidcat celor care vor sa se informeze si sa aleaga o astfel de solutie. Astfel, in urmatoarea perioada site-ul ar putea deveni va deveni un element important pentru veniturile companiei, conducerea avand in plan sa promoveze tot mai mult acest site.