Fabricile partenere Apple din Asia au inceput sa produca in serie iPad 3 in ianuarie si vor sa ajunga la capacitate maxima in februarie, a aratat una dintre surse.

Apple spera ca iPad sa-si mentina pozitia dominanta pe o piata tot mai aglomerata. Dupa debutul din 2010, care a creat practic un nou segment pe piata gadget-urilor mobile, iPad a devenit a doua sursa de venit a Apple dupa iPhone, cu vanzari de peste 40 de milioane de unitati pana in prezent, care au generat venituri estimate la cel putin 25 miliarde de dolari.

Succesul produsului a determinat numerosi rivali sa lanseze tablete concurente, cele mai de succes modele venind de la Samsung si Amazon.com, bazate pe platforma software Android a Google.

Purtatorul de cuvat al Apple, Natalie Kerris, a declarat ca nu comenteaza zvonurile si speculatiile.

Standardele LTE (long-term evolution) permit viteze de acces la internet mult mai rapide decat conexiunea 3G. Producatori precum Samsung, Motorola Mobility si Nokia au lansat deja smartphone-uri LTE.

Citeste si:

Apple a decis sa introduca tehnologia mai intai pe tablete, deoarece bateria mai mare fata de cea a iPhone poate suporta mai bine consumul superior de energie necesar conexiunii mai rapide, a aratat una dintre surse.

Noul display are rezolutie mai mare decat actualul iPad 2, iar densitatea de pixeli este mai ridicata decat a unor televizoare HD, sustine aceeasi persoana.

IPad 3 este asamblat de Foxconn Technology, principalul partener al Apple pe partea de productie. Contractele cu Apple genereaza 22% din afacerile Foxconn.

Lansarea noului iPad este primul debut semnificativ de hardware Apple de la moartea cofondatorului companiei, Steve Jobs, in octombrie anul trecut.