Cererea pentru PC-uri din partea companiilor din statele emergente ramane solida, insa piata de retail din tarile dezvoltate este in scadere deoarece consumatorii amana achizitia unui PC pana la imbunatatirea conditiilor economice sau cumpara tablete in locul unui calculator sau unui laptop clasic, transmite Reuters, citat de Mediafax.

Sunt trei elemente care au afectat vanzarile de retail - lantul de furnizori din Thailanda, factori macroeconomici si concurenta din partea unor formate alternative, precum tabletele sau gadget-urile de citit (se refera in principal la produsul Kindle al Amazon.com - n.r.), a declarat directorul financiar executiv al Microsoft, Peter Klein, explicand astfel scaderea vanzarilor de computere.

Compania de cercetare de piata Gartner estimeaza ca vanzarile de PC-uri au scazut la nivel global cu 1,4% in trimestrul al patrulea al anului trecut, in principal din cauza inundatiilor din Thailanda, care au oprit activitatea a numeroase fabrici de hard disk-uri, cauzand un deficit semnificativ de productie si oferta pentru o componenta cheie a oricarui computer.

Citeste si:

Microsoft estimeaza ca piata PC-urilor a coborat cu 2-4% in perioada analizata, din cauza prabusirii pietei netbook-urilor, laptopurile in miniatura care au generat anul trecut 8% din piata computerelor.

Vanzarile Windows au scazut in trimestrul al patrulea calendaristic, al doilea al anului fiscal pentru Microsoft, cu 6%, la 4,7 miliarde de dolari, iar compania a avertizat ca situatia nu da semne de imbunatatire.

Microsoft a avertizat ca perturbarea lantului de furnizori din Thailanda va continua sa afecteze vanzarile de PC-uri in prima parte a acestui an.
Veniturile Microsoft au urcat cu 4,5% in trimestrul analizat raportat la aceeasi perioada a anului anterior, la 20,8 miliarde de dolari, iar profitul a inregistrat o scadere marginala, stagnand practic la 6,6 miliarde de dolari.