Astfel, retailerul a ajuns in decembrie la o cota de piata de 13,5%. In urma cu cateva luni, conducerea Flanco voia sa ajunga la finalul anului la o cota de circa 12% dintr-o piata estimata la 1-1,1 miliarde de euro. Practic, managementul dorea sa ajunga la o cifra de afaceri de circa 120-130 de milioane de euro.

Pe de alta parte, valoarea medie a cumparaturilor a crescut in decembrie 2011, cu peste 9% fata de decembrie 2010 si cu aproximativ 5% fata de media celorlalte luni de anul trecut

“In conditiile in care piata a inregistrat o crestere de peste 20% in luna decembrie 2011 comparativ cu decembrie 2010, Flanco a reusit sa creasca intr-un ritm dublu, atingand o cota de piata de 13,5%. Evolutia este in linie cu estimarile noastre si vine pe fondul dezvoltarii retelei de magazine, dar si datorita unor actiuni specifice de crestere a eficientei, precum si a numeroase campanii de marketing”, a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco, retailer care detine o retea de 76 de magazine.

Cresterea de 40% din luna decembrie 2011 a fost generata de toate categoriile de produse, insa cele mai bine vandute produse in decembrie au fost televizoarele cu ecran plat, notebook-urile si echipamentele frigorifice. Vanzarile pe aceste segmente au reprezentat mai
mult de jumatate din cifra de afaceri a intregii luni.

Citeste si:

In timp ce televizoarele au inregistrat un sfert din totalul vanzarilor, notebook-urile au atins pragul de 15% din vanzarile lunii decembrie, iar echipamentele frigorifice au avut o pondere de 11%. Romanii au platit in medie 1.750 de lei pe un televizor cumparat in luna decembrie, 1.700 de lei pe un notebook si 1.100 de lei pe un obiect electrocasnic mare. Toate valorile includ TVA.

Cumparaturile pe credit au avut in decembrie o pondere comparabila cu lunile anterioare, acestea inregistrand 25% din totalul vanzarilor magazinelor Flanco.

Bucurestenii au investit cel mai mult in cadouri pentru luna decembrie.

Principalii competitori ai Flanco sunt retelele Altex si Domo.