Ministerul Comunicatiilor va deschide, astazi, ofertele pentru licitatia privind serviciile de expertiza economica, tehnica si juridica in vederea atragerii unui investitor strategic minoritar la Posta Romana, contract estimat la 485.000 euro (TVA inclusa).
Contractul se va incheia pana la data de 15 mai.

"Plata se va efectua la sfarsit, dupa implementarea strategiei ce face obiectul contractului, inclusiv incheierea procedurii de majorare de capital prin care investitorul strategic minoritar devine actionar al Companiei Nationale Posta Romana (CNPR). In cazul incheierii fara succes a tranzactiei se va plati o suma egala cu 15% din suma ofertata. Plata se va realiza de CNPR (...) catre ofertantul castigator in urma aprobarii unei Comisii din cadrul Ministerului Comunicatiilor", se precizeaza in caietul de sarcini al licitatiei.

Ofertantii vor depune o garantie de participare de 10.000 lei.

CNPR este controlata de Ministerul Comunicatiilor - 75% si Fondul Proprietatea - 25%.

Operatorul detine in prezent o retea de peste 5.500 de subunitati postale la nivel national, distribuind saptamanal peste 11 milioane de trimiteri postale.

"Peste 750 de oficii postale din totalul de 950 subunitati postale informatizate sunt incluse intr-o retea VPN (Virtual Private Netwok). Reteaua informatizata permite efectuarea de operatiuni in conditii optime de siguranta, fiind utilizate sisteme informatice securizate si retele private de comunicatii", se precizeaza in caietul de sarcini.

La finele anului trecut, Ministerului Comunicatiilor a anuntat ca KPMG Romania va furniza institutiei servicii de evaluare a CNPR in vederea redresarii economice si manageriale prin privatizare (majorare de capital social) cu un investitor strategic care va deveni actionar minoritar.
Valoarea contractului se ridica la 48.360 lei (TVA inclus).

Potrivit caietului de sarcini, KPMG Romania va finaliza contractul pana la 30 ianuarie.

La inceputul lunii octombrie 2011, Guvernul a aprobat un memorandum cu privire la privatizarea Postei Romane prin majorare de capital social, cu un investitor strategic.

Potrivit documentului, statul va pastra pachetul majoritar de actiuni la Posta Romana, dar si-ar putea reduce participatia pana la 51% din titluri. In acelasi timp, Fondul Proprietatea si-ar putea reduce cota de participare la Posta Romana la 15% daca nu va participa la majorarea capitalului.

Investitorul va avea dreptul sa propuna o echipa care sa asigure managementul companiei pe o perioada de minimum 10 ani.

In scrisoarea de intentie convenita de Guvern, FMI a impus ca pana la sfarsitul lunii aprilie 2012 sa gaseasca un investitor strategic care sa preia cel putin 20% din actiunile detinute la Posta Romana, in urma unei majorari a capitalului social, si sa inceapa procedurile de concediere colectiva a angajatilor din companie.

In noiembrie 2011 a avut loc prima intalnire a Comisiei pentru elaborarea documentatiei necesare pentru implementarea masurilor stabilite in memorandum.

Membrii Comisiei au decis ca, pana la sfarsitul lunii ianuarie 2012, sa fie selectat un consortiu, format dintr-o banca de investitii si o casa de avocatura, avand ca scop identificarea unui investitor strategic care sa devina actionar minoritar.

Potrivit datelor ministerului, reprezentanti ai operatorilor nationali postali din Austria, Belgia, Germania, Italia, Marea Britanie si Suedia si-au manifestat interesul pentru intrarea in actionariatul Postei Romane.

In 2010, Posta Romana a avut pierderi de 29 milioane de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri