Reprezentantii celor mai mari motoare de cautare din lume au exprimat pareri diferite legate de evolutia cautarii pe Internet in urmatorii ani, MSN considerand ca cele mai semnificative schimbari vor fi legate de interfata, in timp ce Google considera ca cele mai importante modificari vor fi in privinta tehnologiei folosite pentru cautarea pe Intenet.

Unul din managerii MSN, Saleel Sathe, a declarat, citat de ZDNet UK, ca in viitor interfata folosita de utilizatorii motoarelor de cautare va suferi importante modificari. Astfel, in opinia acestuia, in viitor utilizatorii nu vor mai tasta unul sau mai multe cuvinte in campul de cautare ci vor trebui sa ofere mai multe detalii despre cautarea respectiva, motoarele oferind mai multe campuri de cautare cu scopul de a obtine cat mai multe informatii.

Viitorul industriei de profil este vazut diferit de reprezentantii celui mai mare motor de cautare din lume, Google. Acestia sunt de parere ca din contra, utilizatorii nu vor fi nevoiti sa ofere mai multe informatii, deoarece tehnologia folosita va fi atat de avansata incat va putea sa ofere raspunsurile cele mai bune fiecarui utililzator in parte cu un minim de informatii cerute. Aceasta viziune este impartasita si de Larry Page, co-fondatorul Google, care a declarat de mai multe ori ca “motorul de cautare perfect va intelege exact ceea ce vrei sa spui si iti va oferi exact ceea ce cauti”.

Si Yahoo, al doilea motor ca utilizare din lume, vede evolutia motoarelor de cautare intr-un mod diferit fata de competitorii sai. Astfel, seful Departamentului de dezvoltare tehnologica din cadrul Yahoo, Brandley Horowitz, este de parere ca cea mai mare inovatie in ceea ce priveste motoarele de cautare va fi “cautare sociala”. Potrivit acestei viziuni, in viitor indexarea paginilor de Internet nu se va mai face in functie de numarul si de importanta trimiterilor catre alte pagini de Internet, ea putand sa fie influentata intr-o mai mare masura de utilizatori. “Se poate spune ca este o democratizare a notiunii de relevanta in ceea ce priveste cautarile pe Internet, si ca utilizatorului are puterea de a decide ce este important pentru el cat si pentru alti utilizatori”, a concluzionat Horowitz.