Oficialii institutiei nu au putut oferi date despre evolutia serviciilor de telecom comparativ cu primul semestru din 2010, informatiile despre valoarea pietei la nivel de semestru fiind raportate abia de anul trecut.

In prima jumatate din 2011, serviciile de terminare a apelurilor de voce au adus operatorilor de telefonie mobila circa 0,2 miliarde euro (0,85 miliarde lei), reprezentand 11,7% din valoarea pietei de comunicatii electronice.

Pe de alta parte, operatorii de telefonie fixa au obtinut 0,05 miliarde euro (0,2 miliarde RON) din serviciile de terminare a apelurilor de voce, reprezentand 2,7% din valoarea pietei de comunicatii electronice.

Tariful de terminare reprezinta pretul platit de un furnizor de servicii de telefonie operatorului in reteaua caruia este terminat apelul efectuat de proprii utilizatori in reteaua acestuia din urma.

Citeste si:

Acest pret se regaseste in tariful perceput utilizatorului final care initiaza apelul.

Practicarea unor tarife de terminare excesive in raport cu costurile poate prejudicia concurenta in intreaga piata de telefonie, pentru ca reprezinta un instrument prin care operatorii cu un numar mare de abonati pot impiedica dezvoltarea operatorilor mai mici.

Sursa foto: www.freedigitalphotos.net