Microsoft Romania, filiala locala a celui mai mare producator de software la nivel mondial, negociaza si cu alti operatori de telecomunicatii pentru a vinde prin acestia serviciile de cloud Office 365, a declarat pentru Wall-Street, Daniel Rusen, manager de produs pentru Office 365.
Solutiile de cloud computing permit reducerea costurilor deoarece aplicatiile, tehnologiile si datele sunt disponibile online si astfel se elimina investitiile pentru achizitia si mentenanta hardware, iar, in acelasi timp, plata se face pe baza de abonament, in functie de gradul de utilizare a programelor cumparate.

In prezent Microsoft are un parteneriat de exclusivitate pentru vanzarea solutiilor Office 365 cu UPC, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piata locala.

Rusen afirma ca cel mai probabil exclusivitatea va continua pana la jumatatea acestui an si ca producatorul de software este in discutii pentru vanzarea acestor servicii si cu alti operatori.

Sute de clienti UPC folosesc serviciile Office 365
Practic, in prezent toate IMM-urile cu mai putini de 50 de angajati care cumpara abonamente de internet de la UPC primesc un cont de Microsoft Office 365 pentru fiecare angajat. Office 365 ofera in cloud servicii de email, colaborare pe documente, conferinte web si versiunea online ale aplicatiilor Microsoft Office.

„Suntem in discutii si cu alt operator pentru ca operatorii de telecomunicatii vad oportunitatea de a integra in serviciile lor si alte tipuri de servicii. Dupa cum stim este un razboi al preturilor in zona de telecomunicatii si bineinteles ca adaugarea de servicii IT reprezinta un puternic diferentiator fata de concurenta”, explica managerul de produs din cadrul Microsoft.

El nu a spus cum a influentat parteneriatul cu UPC vanzarile de Office 365 insa a afirmat ca in prezent mai multe sute de clienti ai UPC folosesc aceste servicii.

Microsoft mai are un parteneriat in zona de cloud computing si cu Romtelecom, compania de telecomunicatii oferind servicii de comunicare unificata de la Microsoft, sub brandul My Office, din toamna 2010.

Vor sa fie lider pe piata locala de cloud
In prezent conducerea Microsoft isi doreste sa devina cel mai mare jucator pe piata locala de cloud computing.

„La inceput am vrut sa fim un jucator semnificativ in piata de cloud, dupa care ne-am hotarat ca solutiile de cloud sa devina foarte importante si sa devina un atu al nostru. Acum credem ca intr-un interval scurt de timp putem deveni lideri si seta trenduri in aceasta piata”, adauga Daniel Rusen.

Deocamdata nu existe date despre valoarea pietei locale de cloud computing, insa cresterea anuala estimata pentru acest segment este de circa 40% intre 2011 si 2015, potrivit lui Eugen Schwab-Chesaru, directorul general pentru Europa de Est al companiei de cercetare Pierre Audoin Consultants (PAC). La nivel global piata de cloud computing a fost de aproximativ 68 de miliarde de dolari in 2011 si va ajunge la circa 150 miliarde de dolari in 2014, conform companiei de cercetare Gartner.

Microsoft Romania a lansat solutiile de cloud computing in 2010, iar deocamdata ofera serviciile Office 365 (solutii de productivitate care contin Microsoft Office 2010, servicii de e-mail si comunicare unificata), Dynamics CRM Online (pentru gestionarea bazei de clienti, este folosit in departamentele vanzari, marketing si servicii), Windows Intune (pentru gestionarea computerelor), Windows Azure (pentru crearea si dezvoltarea de aplicatii) si Private Cloud (servicii de cloud computing care sunt implementate direct de catre clienti). In curand ca fi disponibil si serviciul Skype, care permite apeluri audio si video prin internet.

Cei mai multi aleg Office 365. Majoritatea clientilor sunt IMM-uri
Cei mai multi clienti Microsoft de cloud computing au ales serviciul Office 365.

In noiembrie anul trecut compania avea cateva sute de utilizatori de cloud. Oficialii Microsoft nu au oferit date actuale despre numarul de utilizatori de cloud, insa in toamna anului trecut Michal Golebiewski, directorul de marketing al Microsoft Romania, afirma ca planurile sunt insa ca in acest an compania sa ajunga la cateva mii.

In prezent peste 70-80% dintre clientii de cloud ai Microsoft sunt companii mici si mijlocii.

„Cresterea acestui segment al industriei este accelerata, serviciile de cloud devenind noua normalitate. Cloudul devine prima optiune mai cu seama pentru companiile mici si mijlocii”, mai spune oficialul Microsoft.

Potrivit companiei de software, un IMM este o companie cu pana in 250 de PC-uri.

Pe zona de servicii Offfice 365, cel mai mare client ai Microsoft este Provident, compania specializata in acordarea de imprumuturi de valoare mica, pe termen scurt. Practic, de anul trecut, 300 dintre cei peste 600 de angajati ai institutiei financiare folosesc serviciile Office 365.

Noua solutie a redus costurile cu deplasarile datorita utilizarii serviciilor de video conferinta, a redus costurile cu apelurile telefonice, a crescut mobilitatea fortei de vanzari si a scazut semnificativ costurile de e-mail .

„Prin migrarea la Office 365, estimez ca, la nivelul a cinci ani de exploatare, Provident va reduce costul solutiei de e-mail cu circa 50%", potrivit lui Eugeniu Iacob, managerul de sisteme IT din cadrul Provident. Potrivit unei analize Provident, pentru o solutie similara ar fi fost necesara o investitie in hardware, licente si servicii de peste 150.000 de euro in urmatorii cinci ani.

Ce spun IMM-urile romanesti despre tehnologie:

Pentru 70% dintre companiile romanesti, tehnologia informatiei joaca un rol determinant in dezvoltarea afacerilor, arata un studiu realizat de Vanson Bourne pentru Microsoft. La studiu au participat 2.100 de proprietari de companii mici si mijlocii din 21 de tari europene, inclusiv din Romania.

Pentru 37% dintre respondenti, solutiile bazate pe cloud computing vor deveni noua normalitate in urmatoarele 12-18 luni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri