Producatorul de electronice Panasonic estimeaza pierderi record de 780 miliarde yeni (10,2 miliarde dolari) pentru anul trecut.
Motivul acestui declin ar fi inundatiile din Thailanda si evolutia slaba a economiei din Japonia.

Rezultatul negativ al anului fiscal 2011 este cel mai mare din istoria grupului nipon.

Restructurarea companiei prevede disponibilizari masive, translocarea operatiunilor in alte tari si reorientarea unitatii din Osaka catre productia de panouri solare si baterii regenerabile, relateaza Businessweek.

Compania si-a diminuat previziunile privind veniturile anuale la 8000 miliarde yeni (105 miliarde dolari), de la 8300 miliarde yeni.

Panasonic se alatura altor producatori de electronice care au suferit pierderi majore in 2011.

Sony prevede pierderi anuale de 220 miliarde yeni (2,89 miliarde dolari), iar Sharp, cel mai mare producator de LCD-uri din Japonia, estimeaza un bilant negativ de 290 miliarde yeni (3,8 miliarde dolari), cea mai mare pierdere de la infiintarea companiei in urma cu un secol.

Producatorul de televizoare Viera si camere foto Lumix, si-a intrerupt activitatea in octombrie anul trecut la cele trei uzine din Thailanda, in urma unor inundatii.

In incercarea de a-si diminua pierderile, compania a marit productia si a inceput sa importe masiv piese din cauza aprecierii yenului.

Panasonic va investi 45 de miliarde de yeni (590 milione dolari) pentru constructia unei uzine de panouri solare in Malaezia. Compania, care produce o gama larga de produse electronice si electrocasnice, doreste sa schimbe furnizorii de materii prime din Osaka cu alti furnizori din Singapore.

Compania intentioneaza sa-si extinda operatiunile privind panourile solare si bateriile regenerabile dupa achizitionarea Sanyo, cel mai mare producator japonez de baterii.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri