Noul portofoliu denumit Vodafone Business Profiles a fost lansat dupa un studiu realizat anul trecut de compania de cercetare Daedalus Millward Brown care a aratat ca peste jumatate dintre clientii de business ai Vodafone foloseau, pe langa un abonament principal, numeroase optiuni, pentru a-si acoperi alte servicii de comunicare in afara celor de voce.

Astfel, noile abonamente trec de la o abordare care inainte se concentra pe servicii si produse la una personalizata, in functie de fiecare client. Acestea sunt grupate in patru pachete principale (Start, Esential, Avansat si Top) si au preturi incepand de la 3,10 euro si 105,4 euro, cu TVA.

De asemenea, fiecare tip de abonament permite si achizitionarea unui terminal la un pret promotional. Astfel, daca la abonamentele Start si Start Plus, telefoanele disponibile sunt modele precum Nokia 1800 sau Vodafone 545 Black Live! si costa un euro (TVA inclus), cel mai scump pachet -Top Plus- include noul iPhone 4S, pretul fiind tot de un euro (TVA inclus).

„Noua structura de abonamente porneste de la nevoile de baza, constand in servicii de voce in reteaua Vodafone si in alte retele, si ajunge la pachetele
superioare, cu un numar sporit de minute, SMS-uri, convorbiri in roaming si Internet pe mobil. Prin aceasta abordare, dorim sa incurajam adoptia sporita a serviciilor de date mobile, a aplicatiilor si smartphone-urilor in randul utilizatorilor de business”, a declarat Andres Vicente (foto sus), directorul comercial pe segmentul de business al Vodafone Romania. Vicente lucreaza de aproximativ trei luni pentru compania de telecomunicatii.

In prezent penetrarea smartphone-urilor si a serviciilor de internet mobil in companii este de circa 20%, la jumatate fata de procentul mediu de circa 44% in Europa de Vest, lucru care limiteaza oportunitatile de dezvoltare si productivitatea companiilor, potrivit lui Benoit Valla (foto jos), directorul de marketing pe segmentul de business al operatorului/

Cresterea ratei de penetrare a serviciilor de internet mobil, a utilizarii smartphone-urilor si aplicatiilor disponibile pe acestea ar putea creste viteza de reactie si eficienta companiilor, a mai spus Valla, managerul de origine franceza care lucreaza pentru Vodafone Romania din 2009. Din 2010, el conduce departamentul de marketing pentru zona de business.
Schimbarea completa a portofoliului de business are ca scop cresterea companiei pe acest segment, un domeniu in care ar avea o cota de piata de 50%, potrivit datelor oferite de Vodafone. Compania citeaza un studiu realizat de Daedalus Millward Brown intre august si decembrie anul trecut pe o baza de peste 20.000 de utilizatori ai serviciilor de business, din peste 6.000 de companii.

Citeste si:

Anul trecut compania a inregistrat o crestere importanta pe segmentul de IMM-uri, departandu-se la 14% fata de urmatorul competitor

Pe de alta parte, compania are o cota de piata de 70% in domeniul companiilor foarte mari (large accounts), 55% in zona de IMM si 40% pe segmentul de persoane fizice autorizate si mici intreprinzatori (SOHO - Small Office Home Office).

Cum folosesc in prezent clientii de business ai Vodafone serviciile pe care le-au achizitionat:
– 50% dintre utilizatorii din companii au abonamente cu mai putin de 100 de minute – folosesc doar servicii de voce, in general vorbesc cu alti angajati ai companiei
– 30% dintre clienti au abonamente de pana la 400 de minute – in general folosesc servicii de voce si mesaje scrise, folosesc si serviciile de internet
– 15% – au abonamente de pana la 1,000 de minute – serviciile de internet mobil si apelurile internationale sunt foarte importante
– 5% - au abonamente de pste 1.500 de minute – folosesc intens toate serviciile (apeluri, mesaje, internet, roaming).

Vodafone Romania, divizie a grupului britanic Vodafone, avea 8,59 milioane de clienti la finalul lui septembrie anul trecut.