O schimbare importanta este faptul ca in timp ce in trimestrul al patrulea din 2010 pe prima pozitie se afla HP, cu vanzari de 40.848 de exemplare, la finalul anului trecut computerele celor de Hewlett-Packard au trecut pe locul al treilea, vanzarile fiind cu aproximativ un sfert mai mici.

Insa cea mai mare scadere a fost inregistrata de Serioux, brandul romanesc detinut de Network One Distribution (fostul distribuitor Asesoft Distribution), vanzarile acestuia scazand cu 46,4% la finalul lui 2011, la aproape 7.000 de unitati.

Scaderi importante, de peste 20 de procente, au avut si laptopurile Asus si Toshiba.

Pe de alta parte, cea mai mai crestere a fost in cazul Fujitsu, laptopurile si desktopurile companiei japoneze raportand in ultimele trei luni ale anului trecut vanzari mai mari cu 82,3% fata de perioada similara din 2010. Compania a vandut intre octombrie si decembrie 2011 putin peste 5.000 de exemplare.

Citeste si:

Alte branduri care au avut evolutii foarte bune in ultimul trimestru din 2011 au fost Sony si Acer.

Au inregistrat evolutii aproximativ constante, dar in crestere, cei de la Dell si Lenovo. Pe de alta parte, au scazut usor vanzarile inregistrate de alte branduri, dar care nu au fost incluse in top.

Per total piata de computere a fost de circa 211.000 de unitati in ultimele luni ale anului trecut, in scadere cu 5,5 fata de ultimul trimestru din 2010.

Sursa: International Data Corporation