Studiul a fost realizat in 25 de tari, inclusiv Romania.

In 2010, smartphone-uri reprezentau doar 22% din vanzari pe piata telefoniei mobile, iar in 2011 aceasta cifra a crescut la 36%. In decembrie 2011, cota a urcat la 45%. Retailerii din toate cele 25 de tari monitorizate din Europa au inregistrat vanzari de doua cifre, variind intre 35% in Marea Britanie si 105% in tarile Eurasiatice precum Kazahstan, Rusia, Turcia si Ucraina.

Cu o cota in unitati volum de peste 17%, Marea Britanie este in prezent cea mai mare piata pentru smartphone-uri din Europa, urmata de Germania, Austria si Elvetia, cu 16% in total. Pretul mediu al unui telefon mobil in Europa a crescut cu 8% intre 2010 si 2011, pana la 200 euro.

Citeste si:

Industria dispozitivelor digitale - care include telefoane mobile, televizoare LCD, computere, camere digitale, tablete PC si dispozitive de birou - va atinge anul acesta 22% din vanzarile sale globale numai prin vanzarile de smartphone-uri. Acest lucru ar echivala cu o crestere de 4 puncte procentuale fata de cifra din 2011.

Despre studiu

Panelul de retail GfK colecteaza periodic date din peste 90 de tari din intreaga lume despre telefonia mobila si fixa, stickuri pentru Internet, accesorii pentru telefoane mobile, dispozitive de telecomunicatii, tarife de telefonie mobila si continut pe mobil, asa cum sunt jocurile si tonurile de apel. Analiza actuala se bazeaza pe datele referitoare la dezvoltarea pe piata de telefonie mobila in 2011 din 25 de tari: Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Kazahstan, Letonia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Spania, Suedia, Elvetia, Turcia, Ucraina si Marea Britanie.