„Am fost foarte mult afectati de zapada pentru ca nu am reusit sa ajungem la clienti. De obicei, livrarile se fac in cel mult 24 de ore, iar in zilele in care drumurile au fost blocate am ajuns in 48-72 de ore. Produsele IT sunt ceva de care ai nevoie si au fost oameni care si-au anulat comenzile si au mers sa cumpere din magazine”, a explicat Patrascu.

In jur de 60% dintre clientii Evomag sunt din afara Bucurestiului.

In primele trei luni ale anului trecut, magazinul online a inregistrat o crestere a vanzarilor de circa 60% comparativ cu perioada similara din 2010. Mihai Patrascu isi dorea o majorare a afacerilor de aproximativ 40% pentru lunile ianuarie- martie din acest an comparativ cu aceleasi luni din 2011, insa in prezent managerul estimeaza ca avansul va fi mai mare cu doar 10-20%

„In primul trimestru o sa avem vanzari cu in jur de 20% mai mici fata de ce estimam initial. Dar speram sa ne revenim spre finalul trimestrului, mai exact de Paste, cand se vor calma si vremea si lucrurile politice”, mai spune managerul Evomag.

Retailerul a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 10,5 milioane de euro, iar pentru acest an Patrascu spera sa ajunga la 14 milioane de euro. Chiar daca ultimul trimestru a fost, ca de obicei, cel mai bun din an, seful Evomag spune ca in 2011 a fost sub asteptari.

Citeste si:

Astfel, daca in anii anteriori, vanzarile erau atat in octombrie cat si in noiembrie cu circa 20% mai mari fata de celelalte luni ale anului, iar in decembrie urcau la 40%, in 2011 a fost diferit.

„A fost o crestere brusca, de 30%, in ultima luna a anului. Oamenii s-au pastrat pentru promotii”, explica Patrascu.

In 2011, retailerul a avut un profit de circa 70.000 de euro si 44 de angajati, fata de 35 cu un an inainte. Managerul Evomag si-a propus ca in acest an sa ajunga la 50 de salariati.

Cei mai importanti competitori ai Evomag.ro sunt eMag, PCfun, Electrofun, PC Garage si Market Online.