Astfel, compania a avut anul trecut venituri de 937 milioane de euro, in timp ce in 2008 acestea au fost de 1,31 miliarde de euro.

Scaderea businessului a fost generata de diminuarea venitului mediu anual per utilizator (ARPU), cu aproximativ 31% intre acesti ani, baza de utilizatori ramanand aproximativ constanta.

Practic, in decembrie anul trecut compania 10,26 milioane de utilizatori, mai putin cu aproape 100.000 de clienti fata de 2008.

Insa pe segmentul de internet mobil, domeniul in care companiile de telecom inregistreaza cresteri semnificative inca, operatorul si-a dublat numarul de utilizatori la 3,43 milioane de clienti. Pe de alta veniturile generate de internetul mobil au ajuns sa reprezinte aproape 18% din ARPU operatorului, fata de 11% in primul an de criza.
Vanzarile de smartphone-uri au crescut cu peste 60%
De altfel, volumul vanzarile Orange de telefoane smartphone au crescut cu 63% fata de 2010, iar traficul de internet mobil in retea a crescut cu 62% comparativ cu anul anterior.

Pe de alta parte, dezvoltarea retelei de internet mobil este una dintre prioritatile conducerii companiei pentru urmatorii patru ani. In primavara anului trecut, Thierry Millet, fostul director general al companiei, anunta ca Orange va investi in jur 500 de milioane de euro pana in 2015 pentru dezvoltarea retelei. Aproximativ 20% din aceasta suma a fost bugetata pentru 2011, compania investind in special in dezvoltarea retelei de internet 3G.

Compania isi dorea ca prin aceste investitii sa ajunga sa ofere pana la jumatatea lui 2012 servicii de internet mobil 3G si 3G+ pentru 98% din populatia Romaniei. In prezent aceste servicii sunt disponibile pentru 82,5% populatie, din care 78,2% au acces la viteze de transfer de pana la 14,4 Mbps. Pe de alta parte, compania ofera acces la internet de pana la 21,6 Mbps in peste 550 de localitati si la metrou.
Continua investiile in retea
"Programele ample de investitii in extinderea si modernizarea retelelor 2G si 3G, in solutii de imbunatatire a experientei clientilor nostri si in reteaua de distributie s-au dovedit eficiente. Vom continua aceste programe si anul acesta”, a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange Romania.

Citeste si:

Una dintre actiunile importante pe care compania le-a facut anul trecut pentru atragerea de clienti de internet mobil a fost faptul ca a permis utilizatorilor sai sa foloseasca timp de doua luni si jumatate internetul gratuit la metrou.

Iar rezultatele s-au vazut imediat avand in vedere ca in noiembrie, prima luna de gratuitate, traficul de internet la metrou al Orange a crescut cu 40% fata de luna anterioara. In jur de 82.000 de clienti ai companiei au folosit acest serviciu gratuit in noiembrie.

O campanie asemanatoare a avut si Vodafone, al doilea operator telecom de pe piata, insa in cazul acesteia campania de gratuitate a tinut trei luni.

Initiativele celor doua companii au venit la putin timp dupa ce dupa ce RCS&RDS, cel mai mare operator de internet fix si internet, a anuntat ca utilizatorii se pot conecta gratuit timp de o ora pe zi in reteaua nationala de internet Wi-Fi a companiei.

Companiile din telecomunicatii au investit foarte mult in ultimii ani pentru a-si moderniza serviciile de internet mobil in spatiile cu multi utilizatori, metroul bucurestean sau Centrul Vechi al Capitalei.

De altfel, de la finalul anului trecut Orange ofera internet cu viteze de pana la 43,2 Mbps in Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara si in zonele lor metropolitane.