Compania a crescut anul trecut pe toate segmentele pe care activeaza, cu exceptia zonei de cablu analogic, foarte multi clienti de analogic migrand catre serviciile de televiziune digitala.

„In 2011, unul dintre obiective a fost acela de a migra cat mai multi clienti de televiziune analogica catre cea digitala, care ofera posibilitati mai bune de vizionare si optiuni diverse precum HD, DVR (n.red. abonatii pot inregistra programele pe care doresc sa le vizioneze). , ghid electronic de programe si control parental. Aproximativ 80% din scaderea de 5,5% (n.red. dintre T3 si T4 2011) de pe segmentul analogic trebuie interpretata in contextul in care compania a migrat de fapt acei clienti de analogic catre digital”, afirma Severina Pascu.

Practic, operatorul a ajuns anul trecut la 1,60 milioane de abonamente, in crestere cu 3,36% fata de septembrie 2011.

Astfel, UPC a terminat anul trecut cu 1,14 milioane de abonamente de televiziune, 281.300 de internet si 184.100 de abonamente de telefonie fixa.

“In ultimul trimestru am avut cea mai mare crestere din 2011”, declara Severina Pascu. Ea adauga ca in ultimele luni ale anului, conducerea companiei s-a concentrat pe promovarea internetului de mare viteza si a serviciilor premium precum 3D, HD sau DVR.

Cresterea a venit de pe internet
De altfel, cresterea de anul trecut a companiei a fost determinata in special de lansarea internetului cu viteze intre 60 si 120 de Mbp. Totodata, mai mult de jumatate dintre cei care au ales servicii de internet au ales oferte cu viteze de peste 60 de Mbps.

In acelasi timp, la finalul lui 2011 compania oferea internet de 120 de Mbps in 70% dintre localitatile in care operatorul activeaza.

In ianuarie, UPC a lansat acest serviciu si la Targoviste, iar anul acesta internetul de 120 de Mbps va fi accesibil in alte cinci orase.

In prezent UPC are cel mai rapid internet de pe piata locala, iar avansul companiei ca urmare a introducerii acestui serviciu este de inteles avand in vedere ca romanii isi doresc viteze foarte mari la internet. De altfel, in anii anteriori compania pierdea constant clienti tocmai pentru ca avea viteze mai mici la net decat principalii competitori, RCS&RDS si Romtelecom.

Citeste si:

„2011 a fost un an in care ne-am concentrat pe oferte complete - pachete de servicii TV, date si voce. Si in acest an vom investi in lansarea de noi pachete 3Play, dar si in extinderea acoperirii Fiber Power si a televiziunii digitale”, explica Pascu.

Anul trecut compania a lansat primul canal de televiziune 3D de pe piata locala (High TV), in jur de 35.000 de clienti ai operatorului avand decodoare pentru a putea viziona acest program. Insa compania nu are date despre cati dintre acesti clienti au si televizoare 3D astfel incat sa poate vedea continut 3D. Numarul ar putea fi destul de redus, avand in vedere ca televizoarele 3D au intrat pe piata locala abia in 2009, iar pana in primavara anului trecut se vandusera doar 2.000 de exemplare.
Interesati de continut sportiv pentru canalul 3D
Intrebata daca UPC va transmite in format 3D Campionatul European de Fotbal si Olimpiada de Vara, principalele competitii sportive ale anului, sefa companiei a spus ca operatorul este interesat de achizitia de orice fel de continut de acest fel, inclusiv fotbal.

Totusi ea nu a spus clar daca operatorul va achizitona drepturile pentru achizitia acestor evenimente sportive.

In acelasi timp, compania a ajuns la 13 canale HD transmise prin cablu (cea mai mare de pe piata), in urmatoarea perioada urmand sa lanseze doua nou canale: EuroSport 2 si National Geographic Wild.

UPC are 50.000 de clienti pentru serviciile de televiziune HD si DVR (digital video recorder-permite abonatilor sa inregistreze programele pe care doresc sa le vizioneze).
Tara cu cele mai multe canale HD in Europa Centrala si de Est
„Suntem tara cu cele mai multe canale HD in Europa Centrala si de Est si cel mai mic ARPU (n.red. venit mediu anual per utilizator). Avem mai multe canale HD ca in Irlanda. La fel este si in cazul numarului de canale din pachetul de baza. La noi sunt 118 canale, iar in Olanda sunt maxim 68 de canale in pachetul de baza”, afirma Pascu.

Ea adauga ca in timp ce zona de televiziune si telefonie sunt piete in stagnare si cu o presiune tot mai mare pe ARPU, exista si segmente cu potential de crestere. Printre acestea se numara internetul, in special in zona rurala, sau televiziunea digitala prin satelit.

Cu toate ca aceasta presiune pe preturi va continua, sefa UPC afirma ca exista un segment de clienti care este dispus sa plateasca pentru servicii premium precum sunt cele de 3D, HD sau DVR.
In 2011 am pus accentul pe stabilizarea ARPU
“Anul trecut noi am vrut a mergem catre cresterea veniturilor si stabilizare. Pentru noi ARPU a fost stabil”, afirma Pascu.

In 2011, compania a avut venituri de circa 143,5 milioane de dolari (103,9 mil. euro), in scadere usoara de la 111 milioane de euro in 2010.

Sefa UPC adauga ca primul trimestru din acest an este mai bun decat perioada similara din 2011. De altfel in aceasta perioada a anului trecut compania era intr-o perioada in care pierdea clienti atat pe zona de televiziune analogica cat si pe internet si telefonie, cresterea serviciilor venind abia dupa lansarea serviciile de internet de mare viteza la inceputul lui aprilie.