Acest lucru se datoreaza rezultatelor extraordinare inregistrate de companie anul trecut, cand jocul Portal 2 a inregistrat vanzari foarte bune iar distributia de jocuri prin intermediul platformei Steam s-a dublat pentru al saptelea an consecutiv, numarul utilizatorilor ajungand la 40 de milioane, informeaza Gamespot.com.

Newell detinte peste 50% din dezvoltatorul si producatorul de jocuri Valve Corporation, companie pe care a infiintat-o in 1996 dupa ce si-a vandut actiunile primite in schimbul programelor produse pentru Microsoft.

Estimarea averii unuia dintre cele mai importante figuri din industria jocurilor video a fost destul de greu de facut, Gabe Newell fiind destul de discret cand vine vorba despre bani.
Au fost luate in calcul analizele facute de institutiile financiare care considera ca Valve Corporation are o valoare de piata de 3 miliarde.

Peste jumatate din profitul companiei provine din vanzarea jocurilor pe platforma Steam, care domina piata de distributie digitala inca din 2003, cand a fost lansata pentru distribuirea jocurilor proprii. In lipsa unor concurenti seriosi s-a putut dezvolta rapid, ajungand acum sa reprezinte peste 70% din piata. Mai mult de 50 de publisheri au preferat sa aleaga Steam, oferta de jocuri existenta ajungand la aproape 2000 de titluri.

Totodata, Electronic Arts a lansat un serviciu similar – Origin – insa este departe de egalarea numarului de utilizatori Valve, momentan fiind inregistrate doar 9 milioane de conturi.

Aceste rezultate vin ca urmare si a vanzarilor jocului Team Fortress 2, produs de studiourile Valve Software, care au crescut de 12 ori dupa ce compania a hotarat ca first-person shooter-ul sa treaca la modelul free-to-play (acces liber la joc - n.r.) , dupa ce timp de 4 ani a fost un joc premium, informeaza Gamasutra.com.

Citeste si:

Pentru a nu fi transformat intr-un alt tilu pay-to-win (plateste pentru a castiga - n.r.), in iunie 2011 s-a decis ca toate obiectele care ar putea influenta jocul sa poata fi obtine fara a plati ceva, singurele imbunatatiri disponibile exclusiv in item shop fiind cele cosmetice.

Decizia a fost apreciata de jucatori, incasarile generate de Team Fortress 2 crescand de 12 ori.

Team Fortress 2 a aparut in octombrie 2007, si de atunci a ramas unul din cele mai indragite titluri in randul utilizatorilor.

Pe langa veniturile obtinute din vanzare de jocuri prin intermediul platformei “Steam” , o parte semnificativa din profitul inregistrat de compania americana provine si din vanzarile de obiecte in Team Fortress 2.

Succesul jocului a venit ca urmare a posibilitatii de a fi jucat in multiplayer, asemeni seriei Counter-Strike sau Unreal Tournament, unde competitiile intre pasionatii de shootere au loc si in prezent, la 13 ani de la lansarea primului titlu cunoscut.