„In 2011 am inregistrat o crestere de peste 40% a cifrei de afaceri, cresterea fiind peste valoarea estimata la inceputul anului trecut. In plus, ne-am mentinut o strategie axata pe calitate, fapt care se reflecta intr-o rata de retentie a clientilor de peste 90%. In toata aceasta perioada ne-am adancit know-how-ul despre afacerile clientilor din domenii precum telecom, life sciences, servicii financiare sau mobile”, a declarat Cornelius Brody, CEO iQuest.

Clientii externi din industriile de telecom si life sciences au inregistrat anul trecut cele mai mari ponderi in business, in timp ce clientii autohtoni au contribut cu aproximativ 1 mil. euro la cifra de afaceri a iQuest. Printre solutiile de succes ale companiei livrate anul trecut pe plan local se numara “speak to me”, o aplicatie de text-to-speach, adresata in special sectorului public. Printre clientii internationali se numara companii precum Roche, Vodafone, Puma, Financial Times sau Virgin Atlantic.

„Lucram cu 15-20 de clienti mari si crestem in acelasi timp cu ei. In momentul in care lucrezi cu acesti giganti mondiali si ai o rata de retentie de aproape 100%, nu mai ai nevoie de eforturi mari de vanzare, insa ai nevoie de mentinerea acelei culturi organizationale care sa genereze responsabilitate pentru succes”, a continuat Brody.

La nivelul pietei, atat pe plan intern cat si extern, managerul iQuest apreciaza ca, din ce in ce mai multi clienti incep sa examineze critic conceptul de offshoring, uitandu-se tot mai mult la estimarile de „total cost of ownership“ (TCO) ale unui proiect, nu doar la costurile pe zi sau pe luna.

„Acest TCO include intreg efortul de comunicare, organizare, schimbari de cerinte, reparare, costuri care nu sunt transparente in momentul ofertarii si care se pot masura doar dupa o perioada mai lunga de lucru cu un partener. Prin urmare, observam un numar mare de clienti care, in special pentru proiecte complexe, cauta parteneri de lunga durata, apropiati din punct de vedere cultural” a adaugat Brody.

Crestere de 20% si peste 100 de angajari in 2012

Cornelius Brody estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri de 20%, la putin peste 19 mililioane euro, insa aprecierea este una moderata, iar compania ar putea depasi acest nivel al afacerilor.

Citeste si:

“Pentru 2011 prognozasem initial o crestere de 20-25% si am incheiat anul cu un business mai mare cu peste 40%, cu un avans general pe toate segmentele strategice. Preferam intotdeauna sa fim precauti in prognoze si apoi sa le depasim. In acest spirit ma astept la o crestere de 20% pentru acest an, bazandu-ne pe aceeasi abordare a pietei”, a precizat fondatorul si CEO-ul iQuest.

Compania va continua investitiile in traininguri pentru personal, iar pentru acest an sunt programate peste 100 de angajari la nivel national, in toate centrele de dezvoltare din Romania, cu precadere pentru sediul central din Cluj-Napoca, dar si pentru centrele din Brasov si Sibiu, acesta din urma fiind inaugurat in toamna anului trecut.

“Inca de la infiintare iQuest a crescut in mod constant numarul de angajati, cu o rata anuala cuprinsa intre 20% si 30%, compania fiind intr-o continua cautare de talente. Aceasta tendinta va continua si in 2012. Anul acesta ne vom concentra atentia pe extinderea echipei de la Sibiu, unde am inceput in 2011 cu o prima echipa de 10 oameni pe tehnologia .Net, dar deja am inceput sa angajam si pe alte tehnologii”, a adaugat Brody.

iQuest numara la sfarsitul anului trecut aproximativ 400 de angajati la nivel national, cu 76 mai multi decat in ianuarie 2010.

De asemenea, si in acest an iQuest va continua sa sustina initiativele extraordinare ca parte din programul companiei de responsabilitate sociala. Actiunile semnificative in care iQuest se va implica vor fi continuarea colaborarii cu Habitat for Humanity si proiectul Shoebox, precum si noul parteneriat cu ARCA.