Analistii care au studiat produsul au anuntat ca principalii furnizori de componente pentru noul iPad au ramas, la fel ca la cele doua modele anterioare, Qualcomm, Broadcom si Samsung Electronics - principalul rival al Apple pe piata smartphone-urilor si tabletelor.

Noul iPad nu a mai fost propus pietei ca un produs revolutionar, asa cum fusesera prezentate celelate doua generatii, ci ca o evolutie fireasca a modelului, cu procesor mai puternic, ecran cu o mai buna rezolutie si calitate a imaginii si o camera digitala mai performanta.

Fanii Apple s-au grabit sa cumpere iPad 3, fiind remarcate cozi de sute de persoane in Sydney, Hong Kong sau Tokyo.

Totusi, multimile de entuziasti adunate in fata magazinelor au fost mai restranse decat la alte lansari ale Apple din ultimii ani.

"iPad este deja un produs destul de matur si destul de greu de revolutionat mai departe. Noua versiune este un pic mai grea decat predecesoarele si cred ca clientii din Asia vor fi atenti la acest aspect. In viitor, cred ca Tim Cook va trebui sa lanseze un nou produs pentru a-si pune cu adevarat amprenta asupra companiei. Ar putea fi, spre exemplu, un iPad mai mic, cu o durata de viata mai indelungata a bateriei", comenteaza un analist al IDC Hong Kong.

Entuziasmul generat de lansarea iPad 3 a impins actiunile Apple la 600,01 dolari in sedinta de joi pe bursa de la New York, un nou maxim istoric, la aproximativ o luna dupa ce titlurile companiei au urcat in premiera la 500 de dolari.

Citeste si:

Apple, care si-a consolidat deja pozitia de cea mai mare companie din lume dupa capitalizare, a atins pentru scurt timp o valoare de piata de 560 miliarde de dolari, in urcare cu 45% de la inceputul acestui an.

La pretul de inchidere de joi, de 585,56 dolari, o actiune Apple este mult mai scumpa decat pretul de pornire al unui iPad Wi-Fi, de 499 de dolari.

Noul iPad apare vineri in zece tari, inclusiv SUA, Canada, Singapore, Franta si Marea Britanie. Magazinele din Munchen, Paris, Londra, Singapore sau Hong Kong s-au pregatit sa faca fata multimilor adunate peste noapte in asteptarea lansarii.

Analistii de pe Wall Street anticipeaza vanzari solide in weekendul de debut al iPad 3, unii experti anticipand ca modelul va avea mai mult succes decat iPad 2. Modelul anterior ramane in oferta Apple, insa pretul minim de pornire a fost redus cu 100 de dolari, la 399 dolari.

Apple a vandut 55 de milioane de tablete de la lansarea primului iPad, in 2010, iar analistii Canaccord Genuity anticipeaza cresterea rapida a volumului la 65,6 milioane de unitati datorita lansarii celei de-a treia generatii.

Compania de cercetare Gartner estimeaza ca vanzarile de tablete vor creste la 326 milioane de unitati pana in 2015, iar Apple isi va mentine pozitia dominanta.