Imediat dupa tranzactia anuntata in octombrie 2010 a urmat despartirea dintre Gecad ePayment si Avangate (divizia pentru plati online de software) si mutarea angajatilor Gecad ePayment intr-un nou sediu.

Abia din martie anul trecut responsabilii de marketing si comunicare ai companiei au putut sa se concentreze pe rebranding. Practic, Gecad ePayment urma sa devina PayU Romania, insa marketingul procesatorului a ales ca rebrandingul sa fie unul in doi pasi.

Astfel, in iunie anul trecut compania a renuntat la particula Gecad si pana in ianuarie anul acesta numele folosit a fost ePayment. De asemenea, si-a schimbat logo-ul din "ePayment. online payments. build-up your sales" in "ePayment. member of payU".

“Ar fi fost riscant sa trecem direct de la Gecad ePayment la PayU. Oamenii aveau incredere in acest brand si riscul cel mai mare era ca in momentul platii oamenii sa nu mai vrea sa cumpere. Brandul PayU nu avea notorietate in Romania, iar in tranzactiile online securitatea si increderea sunt esentiale”, explica Cristina Vrinceanu, specialist in marketing si relatii publice in cadrul PayU.

In octombrie, compania a organizat o licitatie pentru campania de rebranding, insa pana la urma marketingul procesatorului a ales sa dezvolte campania intern.

“Cele patru-cinci agentii care au venit au avut idei dragute, dar nu erau idei pentru o companie integrata, care sa imbine si partea de business si cea de consumer. Ei au avut doar o abordare orientata pe clientul final. Era normal sa avem o campanie integrata pentru ca noi suntem un integrator. Suntem cu fata si spre comerciant si spre consumator, suntem un intermediar. Nu am dorit tipuri de comunicare diferite”, spune Manuela Stoica, specialist in marketing si relatii publice in cadrul aceleiasi companii.

Investitia in procesul de rebranding al Gecad ePayment a fost de circa 70.000 de euro, dintre catre 30.000 de euro au fost pentru campanie.

Citeste si:

Pentru ca si-au dorit un singur concept de promovare care sa adreseze atat partenerilor cat si consumatorilor, compania a ales o idee de campanie care implice ambele publicuri. Astfel au ajuns la “Fii ambasador PayU!”, adica la o campanie care a constat intr- o competitie intre magazinele online care folosesc serviciile PayU.

Practic, obiectivul magazinelor participante a fost de a transmite catre cumparatorii proprii ca ePayment a devenit PayU.

“In noiembrie am inceput sa pregatim campania si am invitat toate cele doua mii de magazine cu care lucram, iar ele au inteles ca era vital sa se implice in acest proiect. Si-au dat seama ca era foarte important ca oamenii sa stie ca ePayment a devenit PayU si sa nu renunte brusc la tranzactie. Si acesta credem ca a fost si unul dintre motivele penntru care magazinele au fost foarte deschise in a se implica in campanie. Pentru ca din punct de vedere al credibilitatii a fost foarte OK ca magazinele online ne-au recomandat si au comunicat brandul nostru catre clientii lor. Toate cele 14 magazine online care s-au inscris au avut un plan de actiune foarte bun, au lucrat ca si cum era brandul lor la mijloc”, afirma Iuliana Butuc Cerchez, PR & communication advisor PayU.

Mesajele campaniei “Fii ambasador PayU!”, derulate in 23-29 ianuarie anul acesta, au avut peste 8 milioane de afisari si 2 milioane de unici pe internet, dar au fost expuse si outdoor, la metrou, pe strada, in aeroporturi, la bordul aeronavelor, in microbuze, autocare, mall-uri, restaurante si baruri, acestea ajungand la peste 6 milioane de persoane. Magazinele online care au realizat cele mai creative campanii au fost Blue Air, Paravion.ro si BestKids.ro.

PayU Romania este furnizor de solutii de comert electronic, parte a grupului PayU, detinut de Naspers, un trust media multinational, cu operatiuni in domeniile media, internet si comert online. Compania a procesat anul trecut pe piata locala peste 2 milioane de tranzactii, in valoare de 138,8 milioane de euro.

PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online in Polonia, Cehia, Romania si Ungaria, procesand in 2010 un numar de 31 milioane de tranzactii in valoare de peste 800 milioane de euro.