Dupa ce ani de-a randul Microsoft a incercat sa isi faca loc pe piata smartphone-urilor, parteneriatul cu Nokia este privit ca un nou inceput pentru companie. Primul fruct al colaborarii celor doua companii, smartphone-ul Lumia 900, nu este suficient pentru ca cei mai importanti producatori de aplicatii sa inceapa sa produca software pentru viitoarele telefoane cu sistem de operare Windows.

Asa ca Microsoft se vede nevoita “sa incurajeze” producatorii de aplicatii oferindu-le in schimbul eforturilor telefoane gratis si promisiunea ca aplicatiile lor vor fi clasate printre primele in magazinul virtual. Producatorul de software merge chiar si pana la a plati companiile pentru a produce aplicatii cunoscute – pretul platit se poate ridica si peste 50.000 de dolari, in functie de complexitatea aplicatiilor.

Tactica Microsoft este complet diferita de a Google sau Apple, acestea doua din urma netrebuind sa plateasca pentru ca dezvoltatorii sa creeze aplicatii pentru terminalele lor.

Casey McGee, senior marketing manager pe Windows Phone la Microsoft, a confirmat ca a oferit o serie de stimulente dezvoltatorilor, refuzand insa sa ii numeasca.