Divizia online a conglomeratului Time Warner va incepe sa ofere dezvoltatorilor toolkit-uri software cu care acestia vor putea imbunatati si isi vor putea crea propriile servicii de mesagerie instant.

"Este o schimbare importanta pentru AOL", a spus Joe Wilkox, analist la Jupiter Research.

AOL se "deschide catre alte companii, dintre care unele ar putea sa creeze produse care sa concureze cu AIM", a adaugat acesta.

Comunicarea prin tiparirea de mesaje, efectuarea de apelari telefonice sau apelari video si posibilitatea de a vedea daca alti utilizatori sunt in acelasi moment online, sunt vazute ca parti integrante ale viitoarelor versiuni ale serviciilor Internet, sustin analistii.

Intrarea intr-o retea globala de dezvoltatori ar putea ajuta AOL sa obtina un avans in fata rivalului sau Microsoft.

"Urmatorul val de oportunitati va aparea ca rezultat al faptului ca dezvoltatorilor li se va permite sa inoveze", a declarat Kevin Conroy, vice presedinte executiv al AOL Media Networks.

AIM, ale carei servicii sunt utilizate de 63 milioane utilizatori, este vazuta de companie ca o componenta importanta care ii permite sa joace un rol important pe piata de social networking, unde utilizatorii pot intalni alte persoane prin intermendiul contactelor existente.

"AIM este o retea sociala originala", a spus Conroy. "Cautam in permanenta moduri de a permite utilizatorilor sa-si extinda retelele lor sociale prin intermediul unei platforme deja populare."

MySpace.com, o retea sociala bazata pe muzica, achizitionata de News Corp. pentru suma de 580 milioane $, este una dintre cele mai cunoscute si a devenit cea mai populara retea in randul adolescentilor si tinerilor. Aceasta are aproximativ 56 milioane de utilizatori.
Noile unelte AIM pot fi gasite la adresa http://developer.aim.com/.