Compania finlandeza Nokia, liderul mondial in producerea de telefoane mobile, a inaugurat in mod oficial noua sa fabrica din India, investitia initiala ridicandu-se la 150 de milioane de dolari. Oficialii companiei au declarat cu aceasta ocazie ca noua fabrica va sustine productia intr-un moment n care piata din regiune Asiei de Sud-Est este intr-o continua crestere. “Pana in 2010 India va deveni a doua piata mondiala de desfacere dupa China”, a declarat, citat de Herald Tribune, Jorma Olllila, directorul executiv Nokia.

Nokia a mai anuntat ca va investi in urmatorii ani inca 150 de milioane de dolari, piata locala avand un potential de crestere foarte mare. In urmatorii ani se estimeaza ca peste 200 de milioane de indieni vor avea un telefon mobil, Nokia si alti mari producatori de echipamente de telecomunicatii dorind sa fie deja prezenti pe piata locala. Oficialii companiei finlandeze au mai declarat ca exista deja un parteneriat strans intre companie si furnizorii locali de servicii telefonice, in urmatorii ani urmand sa fie investiti peste 35 de miliarde de dolari in infrastrucutra.

Producatorul finlandez a anuntat ca isi va baza strategia de piata pe modele mai ieftine, precum Nokia 1100, acestea fiind accesibile unor clase mai largi de populatie. Oficialii companiei estimeaza ca noua fabrica va fi profitabila chiar din primul an de productie, pana in acest moment fiind deja asamblate un milion de unitati, din momentul inceperii activitatii in ianuarie 2006. In acet moment fabrica are 1100 de angajati, dar in urmatorii ani numarul acestora va creste pana la 10 000.

Potrivit unui studiu Gardner, Nokia este liderul mondial pe piata telefoanelor mobile, cu o cota de piata de 35 de procente. De asemenea, cercetatorii grupului Gardner estimeaza ca Nokia va ajunge in 2007 la o cota de piata de 40%, cresterea pietelelor din Asia de Sud-Est avand un rol determinant. Compania finlandeza are o cota de piata aproape dubla fata de urmatorul competitor, Motorola, care a ajuns la finele anului trecut la o cota de piata de 17,8%. Al treilea jucator pe piata, Samsung are o cota de piata de 12,1%, fiind singurul producator care si-a diminuat cota in 2005, LG avand 7,2%, iar Sony 6,9%.