Distributia de telefoane mobile a depasit de mult cea de PC-uri, insa cele mai multe afisaje ale telefoanelor mobile nu au atins inca inca rezolutia primelor monitoare PC.
Entuziasmul de la unele expozitii precum Consumer Electronics Show se centreaza asupra televizioarelor flat-panel foarte mari, insa producatorii de afisaje intruniti la conferinta DisplaySearch U.S FPD din aceasta saptamana incep sa vorbeasca si despre afisajele mici.

Afisajul este o parte foarte importanta a interfetei unui nou sistem, indiferent de marimea sa, a spus Barry Young, un analist prezent la DisplaySearch. Pana acum, cele mai multe afisaje ale telefoanelor mobile au o rezolutie QVG (320 pixeli pe 240 pixeli) sau chiar mai proasta, care reprezinta un sfert din rezolutiile oferite de primele PC-uri. Insa retelele si procesoarele mai rapide fac acum ca telefoanele mobile sa aiba tot mai mult de a face cu continutul video.

Din pacate pentru companiile furnizoare de continut, vizionarea chiar si a unui scurt film pe un telefon mobil necesita anumite compromisuri din cauza limitelor afisajului. Companii precum Samsung SDI, Sanyo, Epson si Sharp lucreaza la imbunatatirea acestor afisaje prin imprumutarea unor tehnici specifice domeniului afisajelor mari, venind insa si cu idei noi.

Pana in 2010, se estimeaza ca un numar de aproximativ 3.8 miliarde de persoane vor detine un telefon mobil, ceea ce reprezinta aproximativ jumatate din populatia estimata a globului in 2010.

Orice se produce in cantitati atat de mari reprezinta o sarcina dificila, a spus Bo Polak, senior staff engineer al Motorola. Compania a descoperit ca este greu de evaluat noile tehnologii de afisaj deoarece multe companii noi nu au testat daca ideile lor vor functiona si cand se pune problema producerii a catorva milioane de unitati, un numar mic pentru Motorola.

Insa si designul este o parte foarte importanta a oricarui telefon mobil, a spus Polak.

Primele imbunatatiri in tranzitia la rezolutia VGA (Video Graphics Array, la 640 pixeli pe 480 pixeli) pentru telefoane mobile au implicat micsorarea tehnicilor comune LCD la afisaje de 2-inch.
Cele mai multe telefoane mobile utilizeaza in prezent asa numita passive-matrix LCD, insa active-matrix LCD-urile utilizate in notebook-uri si televizoare flat-panel sunt preferate pentru calitatea imaginii lor si timpul de raspuns. Utilizarea siliciului amorf si a siliciului policristalin low-temperature sunt doua tehnici pentru crearea afisajelor active-matrix care se arata cele mai promitatoare pentru dispozitivele mici, potrivit DisplaySearch.

Siliciul policristalin este traditional utilizat pentru crearea de afisaje LCD mari, insa producatorii utilizeaza mai mult siliciu amorf pentru afisajele telefoanelor mobile avansate deoarece defectele naturale din material nu au un impact asa de mare. De asemenea, ei pot lucra cu siliciu amorf la temperaturi scazute.

Insa siliciul policristalin este mai stabil, iar producatorii au obtinut rezultate incurajatoare pentru o tehnica polisiliciu low-temperature, care acum reprezinta aproximativ o treime din toate afisajele mici cu tehnologie active-matrix. Telefoanele mobile sunt principala categorie, insa camerele digitale si DVD playerele portabile sunt alte doua dispozitive care utilizeaza tehnologia active-matrix.

Polisiliciul low-temperature este de asemenea utilizat pentru a construi afisaje pentru PC-uri ultramobile precum cele anuntate de Intel si Microsoft la inceputul acestei luni.

Producatorii prefera tehnologia LCD insa aceste afisaje necesita o lumina de fundal. Un alt tip de afisaj numit OLED (organic light-emitting diodes) poate produce imagini de inalta calitate fara o lumina de fundal, ceea ce reduce greutatea si consumul de energie al telefonului mobil.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri