Anul trecut conducerea companiei si-a propus sa creasca pe segmentul IMM-urilor, atat in privinta vanzarilor de produse cat si a celor de servicii. Astfel, compania si-a marit cota de piata pe segmentul imprimantelor laser, domeniul cel mai important pentru Xerox atat ca valoare, cat si ca volum al vanzarilor.

„Cota de piata ca volum a Xerox Romania a ajuns la 12,6%, in crestere de la 8,5% in 2010”, spune Gabriel Pantelimon

Pe de alta parte, vanzarile de echipamente pe segmentul IMM-urilor au crescut cu circa 72% anul trecut, conform companiei de cercetare International Data Corporation.

„Pentru noi, IMM-urile au reprezentat si reprezinta o sursa de crestere importanta, dupa paisprezece ani in care am construit un portofoliu puternic de clienti pe segmentul serviciilor, concentrandu-ne pe companii mari locale si multinationale”, a explicat managerul.

Si-au majorat afacerile cu 15% anul trecut

Majorarea vanzarilor in domeniul serviciilor si al imprimantelor laser a dus la o crestere cu circa 15% a afacerilor Xerox Romania anul trecut fata de 2010.

In urma cu doi ani compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 20,7 milioane de euro si un profit net in jurul a 2,4 milioane de euro, conform Ministerului de Finante. Grupul american isi desfasoara activitatea comerciala in Romania prin intermediul mai multor entitati, de aceea rezultatele afisate de Ministerul de Finante pentru compania Xerox Romania Echipamente si Servicii nu reflecta intreg businessul de pe piata locala.

Citeste si:

In acest an, conducerea Xerox Romania se va concentra tot pe zona de IMM-uri si va incepe sa ofere IMM-urilor servicii de management al documentelor si de gestionare a proceselor de business (MPS) prin intermediul partenerilor.

Pana acum producatorul oferea acest tip de servicii IMM-urilor, dar direct. Practic, firmele mici si mijlocii cumparau in special echipamente si service post vanzare, iar, prin acest nou model de business, compania isi doreste sa creasca pe zona serviciilor de management al documentelor si in segmentul IMM. Programul de servicii de imprimare pentru IMM-uri prin parteneri se numeste Romania Xerox Partner Print Services (XPPS) si include companiile Asseco SEE, ETA 2U si Comservice. Acestea care vor oferi servicii in zona de sud a tarii, in Transilvania si Moldova. Pana la sfarsitul anului, acestui program li se vor alatura si alti parteneri.

In 2011, Xerox Romania a castigat 15 clienti directi pentru servicii de managementul documentelor, compania majorandu-si astfel veniturile din servicii cu 26% comparativ cu anul anterior. Xerox a avut primii clienti locali pe zona de servicii inca din 1997, dar, in ultimii ani, acest segment a fost considerat strategic pentru dezvoltarea Xerox.

Compania este prezenta din 1968 pe piata locala, principalii concurenti ai Xerox fiind: HP, Samsung, Lexmark, Canon (pe segmentul A4), Konica Minolta, Canon, Toshiba, Ricoh (pe segmentul A3) si HP si Konica Minolta pe zona de servicii.