Punctajul final ia in calcul doua componente: evaluarea produsului, ce reflecta impactul pe care telefonul il are asupra mediului, si evaluarea corporativa, bazata pe actiunile pe care producatorul de telefoane mobile le intreprinde in privinta durabilitatii, atat din punct de vedere social, cat si ecologic.

Notarea se face in functie de punctajul obtinut in urma evaluarii a 162 de criterii. Dintre acestea, 106 vizeaza produsul, iar 56 iau in calcul activitatea producatorului.

Evaluarea produsului se bazeaza pe o serie de aspecte principale, cum ar fi: extragerea resurselor, productia, transportul, utilizarea si ciclul de viata. Evaluarea corporativa are ca principale criterii etica si gestiunea lantului de aprovizionare, prevenirea poluarii, modul de extragere a mineralelor si standardele muncii.

Astfel, Eco Scor este o eticheta care indica masura in care mediul inconjurator este afectat de procesele de productie, functionare si reciclare ale unui telefon. De asemenea, eticheta este o metoda utila de a informa clientii asupra eficientei ecologice pe care o au telefoanele utilizate.
Coeficientul Eco Scor nu influenteaza pretul final al unui terminal, iar eticheta are ca singur rol asigurarea transparentei eficientei ecologice, pentru fiecare produs in parte. Terminalele care inca nu au o eticheta finalizata sunt in curs de evaluare.